Наука ОFFNews стана на една година

Наука ОFFNews Последна промяна на 10 ноември 2015 в 13:25 4505 6

Случайно или не, на 10 ноември, Световния ден на науката, точно преди година нашата медия започна проекта Наука OFFNews.

Преди година обещахме в програмната си статия "Какво ще намерите и какво няма да намерите в този сайт" да ви запознаваме с постиженията на науките и технологиите, да отговаряме на прости и по-сложни въпроси. Да ви дадем възможност да научите такива неща, които да ви убедят, че науката е забавна, красива и вдъхновяваща.

Обещахме ви и да се придържаме към научния метод и да сме "нетолерантни" към непроверени и непроверяеми идеи, а също да ви накараме да погледнете на някои въпроси извън общоприетото мнение, събуждайки критичния ви поглед.

Утвърдиха се някои уникални за българските медии рубрики като "Скептик" и "Детски въпроси". Разглеждахме и някои теми "в дълбочина" в областта на космоса, физиката, науките за Земята - екология, геология и др., математиката, биологията и медицината

След една година, може да се каже, че проходихме, не без подкрепата и на вас, нашите читатели.

Нека ви припомним някои от емблематичните ни статии - първата ни дописка: "Кривите огледала на Козирев", статията, която събра най-много прочитания: "Ефектът на Дънинг-Крюгер или как глупавите са твърде глупави, за да разберат, че са глупави", предизвикващата полемика, но много важна за нас: "Не, нямате право на мнение!" .

Опитахме се да ви запознаем със законите на научния метод и как да разделяте наука от ненаука с поредицата: "Методите на науката. НВ Експериментът. Чайникът на Ръсел", "Демаркационната линия между наука и ненаука", "Определител за псевдонауката" и много други.

Днес, на Световния ден на науката, Наука OFFNews поздравява всички учени и фенове на науката.

Ние споделяме веруюто на физика-нобелист Стивън Вайнберг: "Единствено стремежът да опознаем Вселената може да осмисли жалката ни позиция в мащабите на пространството и времето".

10.11 2015 в 23:38

НАСА звездите си ги нареди, други пък ги разреди. НАСА уредите взе да ползва, за да подреди всичките звезди. Накрая планетите ги натовари, други пък ги разтовари, за да уреди всичките беди на планетата една, наречена Земя.

10.11 2015 в 21:09

Поздравления! Желая ви ентусиазъм за още поне 100 години ;)
Открих ви наскоро и съм ви голям фен :)

10.11 2015 в 17:41

Честит празник!

Благодаря ви че сте толкова интересни и широко скроени сред умножаващите се жълти блитц-пикове!

Успешно продължение!

10.11 2015 в 17:08

Честито!
Да сте здрави докато сте живи!

"Задачата на науката е да обясни това, което е невъзможно да се разбере."
...

10.11 2015 в 16:45

Честито

10.11 2015 в 16:12

Честито!
Надявам се и занапред да чета най-интересните неща в сферата на науката сутрин с кафето :).