Науката и природата през 2018 в гифове

НаукаOFFNews Последна промяна на 19 декември 2018 в 00:00 5545 0

Представяме ви най-красивите, най-впечатляващите и вдъхновяващи анимирани изображения от науката, технологиите и природата за 2018 г.

Килауеа се вълнува

През изтичащата година хавайският вулкан Килауеа активно изхвърляше лава и газове в продължение на повече от месец. Но това даде възможност на учените да проучат редките феномени, свързани с изригванията и по-добре да разберат как и кога ще се случат следващия път.

През изтичащата година хавайският вулкан Килауеа активно изригваше в продължение на повече от месец. Но това даде възможност на учените да проучат редките феномени, свързани с изригвания и по-добре да разберат как и кога ще се случат следващия пътСините пламъци са от метанов газ, изпускан от пукнатините на Килауеа на 22 май, 2018, при изригването на вулкана. Кредит: USGS

Дълбоководна магия

Когато е възбудена, кожата на тази морска краставица (Pannychia moseleyi) произвежда биолуминесцентна светлина, която сякаш казва "не ме безпокойте".

Когато е възбудена, кожата на тази морска краставица, Pannychia moseleyi, произвежда биолуминесцентна светлина.

Кредит: Haddock/MBARI

Приказно пътешествие

През февруари шефът на SpaceX Илън Мъск изпрати своята кола Tesla Roadster. Автомобилът послужи като полезен товар на тестовия полет на ракетата Falcon Heavy на компанията и сега е в орбита около Слънцето.

Кредит: SpaceX

Снеговалеж на комета

Този GIF се състои от изображения, които апаратът Розета на орбита около кометата Чурумов-Герасименко изпраща на Земята. Те бяха обработени от потребителя на Twitter под име landru79 и сглобени в този кратък клип, те разкриха драматична сцена.

Кредит: ESA/Rosetta/MPS/OSIRIS. Анимация: Jacint Roger Perez

Както няколко астрономи посочиха в отговорите на оригиналния туит на landru79, изобразената "снежна буря" почти със сигурност не е истински снеговалеж, подобен на този, който се среща на Земята и други планети. Вместо това, има вероятност да има две или три различни явления, които създават снежния ефект.

В близост до камерата частиците прах, осветени от слънцето, вероятно се носят наоколо, имитирайки снега на Земята. Космическите лъчи също могат да създадат подобни на сняг ефекти върху изображенията. И тези точки на фона, които изглежда, че падат право надолу и изчезват зад скалата, вериятно са звезди, които изглеждат като падащи, защото кометата се върти, докато обикаля около Слънцето на всеки 6,5 години.

Един напето стъпващ скат

Този скат (Leucoraja erinacea), гледан отдолу, сякаш "ходи". Изследов: NASA's Goddard Space Flight Center/University of Arizona
BULGARIAN
Тази серия от изображения, направени от космическия кораб OSIRIS-REx показва астероид Bennu в едно пълно завъртане от около 80 километра. Кредит: Центърът за космически полети "Годард" на НАСА / университета в Аризонаателите съобщават в списание Cell
през февруари, че видът има основната невронна верига за двукрако ходене. Откритието предполага, че веригите са се развили чрез адаптиране на генетичната мрежа, споделена от всички гръбначни с двойка крайници.

Black and white looping video of a Skate Leucoraja hatchling walking on stubby legs. Filmed from underneath through a glass tank

Кредит: Jung, Baek, Dosen et al. / Cell (2018).

Среща с Бену

През декември, 2018 г., космическият кораб OSIRIS-REx на НАСА приключи пътуването си от 2 милиарда километра, за да стигне до астероида Бену. Апаратът изпълни маневра, за да проучи астероида от около 19 километра) от повърхността му.

Тази серия от изображения, направени от космическия кораб OSIRIS-REx показва астероида Бену в едно пълно завъртане от около 80 километра.

Кредит: NASA's Goddard Space Flight Center/University of Arizona

И накрая - тези два, подобни на катерици гризачи, наречени бурундуци (Eutamias sibiricus). Напомнят една сцена от "Матрицата", нали?