18 октомври 2019
  •  Говорят медиците

Не, това не са стъклени топчета, а наскоро открити странни същества (видео)

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 23 март 2019 в 07:1953410

Въпреки, че тези малки прозрачни сфери наистина изглеждат на пръв поглед като топчетата за игра от детството ни, те всъщност са яйцата на земноводно без крачета, което принадлежи към семейство Chikilidaeразказва ScienceAlert.

Тези животни са доста очарователни. Когато станат възрастни, те изглеждат като червеи или може би безлюспести змии, въпреки че са гръбначни и са по-тясно свързани със саламандрите.

Chikilidae имат очи, но зрението им е изключително ограничено и прекарват по-голямата част от времето си под земята.

Но техните яйца са красиви. Женските дават потомство след 2-3 месеца като снасят яйца и изследователите смятат, че дори не се хранят през това важно време.

С мама. (Kamei et al., Proc Biol Sci, 2012)

Chikilidae е семейство индийски цецилии (Caeciliidae), 10-то и най-новото (от 2012 г.) идентифицирано семейство цецилии, въпреки че видът Chikila fulleri (преди Herpele fulleri) е описан за първи път през 1904 г. Откритието, че това е отделно семейство, е резултат от генетични анализи на екземпляри, събрани по време на около 250 експедиции в продължение на пет години, които обхващат всички североизточни индийски щати. Смята се, че семейството произхожда от Африка, където са открити най-близките им роднини.

Между другото, когато малките цецилии най-накрая се излюпват, нямат стадий ларва както поповите лъжички при жабите. Вместо това, те се появяват като малки възрастни и тръгват, за да създават свои собствени семейства.

Ако искате да прочетете повече за тези странни малки същества, изследователите от Университета в Делхи са публикували статия в Proceedings of the Royal Society B: Biological Sciences.