21 октомври 2018
  •  Говорят медиците

Неандерталците са използвали естествени антибиотици и аспирин

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 09 март 2017 в 14:5041030
Реконструкция: Mauricio Anton/SPL

Учени са открили по зъбите на неандерталци следи от гъбички и растения, които са естествени източници на аспирин и пеницилин.

Резултатите от научните изследвания са публикувани в списание Nature.

В проучването изследователите изследват плаката на древните хора, която съдържа ДНК на животински и растителни храни, които са яли неандерталците.

В резултат на изследването на диетата на тези наши древни братовчеди е установено, че, например, неандерталците, които са живели на мястото на днешна Белгия, са употребявали за храна пещерни носорози и диви овце.

От друга страна, древните хора, населявали територията на Испания, са предпочитали кедрови ядки, мъх и гъби.

ДНК от тополи (части от които съдържат салицилова киселина, активна съставка на аспирина) и гъбички Penicillium (прекурсор за пеницилин) са намерени по зъбите на неандерталец. Учените предполагат, че древните хора са се опитвали да лекуват зъбен абсцес и инфекция на стомаха, причинена от бактерията Enterocytozoon bieneusi.