22 април 2019
  •  Говорят медиците

Неочаквано се намери метод за лечение на СПИН

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 17 октомври 2016 в 09:50117550
ХИВ частиците са в розово върху имунните клетки - синьо. Снимка: NIBSC/Science Source

Имунологът  Афтаб Ансари (Aftab Ansari) от Университета Емори в Атланта и екипът му са тествали нов метод за лечение на ХИВ. Те инжектират маймуни, заразени с имунодефицитен вирус, с препарат, използван за лечение на болестта на Крон и неспецифичен язвен колит.

Девет месеца след началото на лечението, тестовете показват неясен статут или много нисък титър на вируса в кръвта на животните.

Резултатите от изследването са публикувани в Science.

Учените фокусират вниманието си върху протеина α4ß7, открит на повърхността на имунните клетки CD4. Именно тези клетки са първата цел на имунодефицитния вирус. Протеинът α4ß7 помага на имунните клетки CD4 да се върнат в червата, където те се събират в големи количества. Този протеин може да свърже с човешкия имунодефицитен вирус, откривайки на болестта достъп до защитнатата система на организма.

В експеримента маймуните първоначално имат доста високи показатели на CD4 в чревния тракт. Използвайки метода на позитронната компютърна томография и специални контрастиращи маркери, учените могат да оценят разпространението на вируса в организма. Те открили, че животните, които са получили антитела срещу α4ß7 имат по-висока концентрация на вирусите на имунодефицита в някои части на тялото, особено в тънките черва, в сравнение с контролната група животни.

Заразените маймуни показваи изобилие от вируса (в червено-жълто) и след лечение с антитяла на α4ß7 (вдясно).

Маймуните, които са получили лечение, показват признаци на имунна реакция, която може да им помогне да контролират вирус на болестта, но нито при един случай имунният отговор е достатъчно силен.

"Те не са излекувани - ние сме все още сме далеч от това. Но това ни кара да мислим десет пъти по-интензивно: "Какво по дяволите, какво се случва?". Това наистина е мистерия, " - заяви д-р Ансари.

Люис Пикер (Louis Picker), имунолог, който се разработва ваксини срещу СПИН в Oregon Health & Science University подозира, че някакъв неопределен имунен отговор обяснява вирусния контрол. "Това, което се появява в този експеримент е изместване на вирусния/имунния баланс към гостоприемника, а не към вируса", заяви той.

14 април 2019 в 21:001892