25 септември 2018
  •  Говорят медиците

Невидими галактики движат Млечния път

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 22 ноември 2016 в 09:0036620
Нашия Млечен път. Снимка: University of Northern Iowa

Нашият Млечен път и неговите съседни галактики се движат в пространството. Цялата местна група от повече от 50 галактики се премества в една определена посока от гравитацията на някакъв огромен невидим обект, предполагат астрономите.

Сега международен екип смята, че е намерил виновника: близък суперклъстер - колекция от стотици галактики - които никога преди не са били забелязвани, защото газ, прах и звезди от нашия Млечен път блокират погледа на телескопите.

Изследването е публикувано в Monthly Notices of the Royal Astronomical Society.

По-ранни изследвания на движението на местната група доведоха до прогнози, че има нещо, което се крие отвъд Млечния път, разказва списание Science. При това някои наблюдения предполагат, че в направление съзвездие Корабни платна, през което преминава равнината на нашата галактика, наистина може да има по-висока от нормалната плътност на галактики.

Сега изследователите измериха червеното отместване на 4500 галактики в съзвездието Корабни платна и установиха параметрите на движението им. Млечният път засенчва голяма част от галактиките, които се намират в това направление, затова астрономите водели наблюденията си от двете страни на нашата галактика, встрани от нея. И те потвърдиха, че е налице свръхплътност на галактики в тази посока на разстояние 800 милиона светлинни години.

Това означава, че нашият космически квартал е дом на друга гигантска структура.

И благодарение на гравитацията на новооткрития суперклъстер Корабни платна ние се движим към него с 50 километра в секунда. Но няма причина за тревога - при тази скорост ще ни трябват 5 трилиона години, за да стигнем до там.