15 август 2020

"New Horisons" вече e в режим на активно предаване на данни

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 08 септември 2015 в 12:30 30811

Космическият апарат "New Horisons" от 5 септември е в режим на активно предаване на данни, съобщават от НАСА.

Още от края на юли апаратът е изпращал някакви данни към Земята за частици с висока енергия, слънчев вятър, както и за космически прах. Сега обаче скоростта на предаване на данни значително ще се увеличи и "New Horisons" отново ще започне да изпраща снимки, направени при прелитането покрай Плутон, както и друга информация.

Скоростта на предаване на данни от апарата към планетата ни ще е между 1 и 4 килобита в секунда в зависимост по какъв начин ще я изпраща и коя от антените за връзка с далечния космос ще я приема. За да измине сигналът разстоянието от "New Horisons" до антената, ще са му нужни около 4 часа и половина, тъй като апаратът е отдалечен на почти 5 милиарда километра.

"Именно това е нещото, за което сме се събрали - тези изображения, спектри и други типове данни, които ще ни помогнат за първи път да разберем зараждането и еволюцията на системите на Плутон", казва Алън Стърн (Alan Stern), главата на изследователския екип зад "New Horisons". "И това не е просто 95% информация, която е останала на борда. Това е съндък със съкровища", допълва той.

Екипът на мисията планира всеки петък да публикува необработвани снимки, направени от апарата, които да са достъпни за всички. Затова чакаме нови фотографии към колекцията на 11 септември.

Припомняме, че "New Horisons" стана първият обект, направен от човека, който достигна до Плутон. Максималното доближаване се състоя на 14 юли в 14:49 ч. българско време, когато апаратът прелетя само на 12,5 хил. километра от планетата-джудже.

Поп Дръвчо 09.09 2015 в 18:15 1
От сантиментална гледна точка е много тъжно - машинката си отива безвъзвратно и докато и стига дъх разказва какво е видяла за няколко часа, след като 10 години е летяла дотам. Към момента в който тази машина стана интересна (т.е. стигна до Плутон), сума от технологията с която е изградена вече е неактуална.

От друга страна, има още поне едно небесно тяло което ще посети.