15 август 2020

New Horizons е изпратил снимки на двете от по-малки луни на Плутон

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 21 юли 2015 в 20:38 24070
Снимка: NASA/JHUAPL/SWRI

Сондата New Horizons предаде на Земята нова информация за два спътника на Плутон - Никта и Хидра.

Всъщност, снимките са направени на 14 юли, уточнява НАСА.

Първото цветно изображение на Никта (наричана и Никс) показва, че на повърхността на спътника на планетата джудже има необичайно червено петно. Данните за състава му вече са получени, но все още не са на разположение на учените, които вече с нетърпение ги очакват.

В същото време, детайлното изображение на другия спътник на Плутон - Хидра, получено с резолюция от малко повече от километър на пиксел, дава възможност да се видят повърхността му най-малко два големи кратера, единият от които е в сянка. Спътникът има неправилна форма.

Никта и Хидра са открити през 2005 г. с помощта на космическия телескоп Hubble, а на по-ранните снимки, те изглеждаха като бели пятна. Благодарение на данните на New Horizons, специалистите са успели да определят размера на спътника Никта на 42 км и на Хидра - дължина 55 км и ширина 40 км.

Мисията New Horizons позволи да се наблюдават детайли на повърхността им и други свойства на Никта и Хидра, които ще помогнат на учените да разберат произхода и историята на Плутон и неговите луни.

Напомняме ви, че на 14 юли, космическата сонда на НАСА New Horizons се приближи до планетата джудже Плутон осъществявайки своята главна мисия.