New Horizons направи най-далечните снимки нa обекти в Слънчевата система

Сондата е на разстояние от 6,12 милиарда километра от нашата планета

НаукаOFFNews Последна промяна на 09 февруари 2018 в 15:10 7030 0

Кредит NASA/JHUAPL/SwRI

New Horizons засне обекти от Пояса на Кайпер

Космическият кораб на НАСА New Horizons наскоро обърна телескопичната си камера към поле от звезди, направи една снимка - и влезе в историята, пише в сайта на американската агенция.

При рутинното калибриране на камерата на сондата бе уловено и предадено на Земята изображения на две планети джуджета от Пояса на Кайпер. По това време New Horizons е на разстояние от 6,12 милиарда километра от Земята. Това означава, че изображенията на обектите 2012 HZ84 и 2012 HE85 са направени на рекордно разстояние от нашата планета.

New Horizons е дори по-далеч от дома, отколкото "Вояджър 1" на НАСА, когато засне "Бледата синя точка", известната снимка на Земята. Тогава, 14 февруари 1990 г., Вояджър е на  6,06 милиарда километра. Камерите на "Вояджър 1" бяха изключени малко след този портрет.

Всеки ден New Horizons преодолява разстояние от 1,1 милиона километра. В момента сондата е изминала около две трети от пътя си до следващата си цел, планетата джудже 2014 MU69, която ще достигне в началото на следващата година.

New Horizons е автоматичната междупланетна станция на НАСА, стартирана като част от програмата New Frontiers и с целта да проучи Плутон и естествения му спътник Харон. Тя стартира на 19 януари 2006 г. с близко прелитане покрай Юпитер (използвано като гравитационна прашка) през 2007 г. и Плутон през 2015 г.

След като прелетя покрай Плутон апаратът продължи мисията си с изучаването на обектите на пояса на Кайпер. Пълната мисия на „New Horizons“ е разчетена за 15 – 17 години.

New Horizons напусна гравитацията на Земята с най-високата скорост, ненадмината до днес - около 16,26 км/с или 58 536 км/ч. (спрямо Земята) след изключването на двигателя на последната степен.

Това би позволило на сондата да напусне Слънчевата система дори и без гравитационната маневра с Юпитер.

New Horizons прелетя възможно най-близо до Плутон (12,5 хиляди км) на 14 юли 2015 в 14:50 българско време. Космическият апарат проведе около 150 научни измервания в рамките на 30 минути.

Очаква се, че през 2019 г. сондата да достигне планетата 2014 MU69 - обект в пояса на Кайпер, избран за възможна нова цел за New Horizons.