18 октомври 2021

Нобеловият лауреат Линдал: "Не вярвам във вечния живот"

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 07 октомври 2015 в 16:12 20930

Нобеловият лауреат Томас Линдал, който получи днес наградата за откритието си на клетъчните инструменти за възстановяване на ДНК, заедно с други двама учени смята, че знанията, които дава тяхното откритие може да помогне в медицината, но няма да доведе до вечен живот.

Нобеловата награда за химия за 2015 г. бе присъдена за откриването на клетъчни инструменти за възстановяване на ДНК на Томас Линдал (Tomas Lindahl), Пол Мондрич (Paul Modrich), Азис Санкар (Aziz Sancar).

Томас Линдал по време на пресконференцията в Стокхолм обясни, че работата - неговата и на колегите му - е важна, защото би могла да помогне при лечението на много сериозни заболявания, като например, рака, пише "Chronicle".

"В организма възникват много увреждания на ДНК, което води на различни заболявания. Ние искаме с нашите изследвания да се противодейства на тези повреди. Ето защо, в този случай е важно да се разбере механизмът на възникване на уврежданията и такива заболявания като рака" - коментира Линдал.

На един от въпросите на журналистите за това може ли познанието на процеса на възстановяване на ДНК да доведе до вечен живот, той отговори: "Аз не вярвам във вечния живот".