07 март 2021

Нов институт на НАСА ще се грижи за безопасността на астронавтите

Той стартира дейността си тази есен

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 22 юли 2016 в 15:00 15560
Снимка: NASA

Американската космическа агенция създаде ново звено, натоварено с изследването на иновативни подходи за намаляване на рисковете, пред които са изправени астронавтите при своите мисии, както и на първите хора, които ще се включат в евентуалното заселване на Марс.

Translational Research Institute (NTRI) ще координира резултатите и методите от лабораторните експерименти и клинични проучвания, за да се осигури добро здраве на астронавтите и за да бъдат мисиите успешни.

Звеното ще има грижата и само да създава нови подходи и технологии, които да имат практическо приложение при космическите полети.

„47 години след като беше направена първата стъпка върху лунната повърхност, ние обявяваме създаването на нов институт, който ще помогне за намаляване на рисковете за нашите астронавти при следващия голям скок за човечеството – пътуването до Червената планета“, изтъква Маршал Портфийлд (Marshall Porterfield) от НАСА, цитиран от gadgets.ndtv.com.

Планира се дейността на института да започна на 1 октомври тази година.

Към него ще се присъедини и Колежа по медицина „Бейлър“ в Хюстън, чийто учени ще спомагат за налагането на интердисциплинарния модел на изследване.