11 декември 2017
  •  Говорят медиците

Нов сателит ще ни разкаже повече за Земята

Видео директно от контролната зала на Европейската космическа агенция ще видим в петък на Skeptics in the Pub

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 13 октомври 2017 в 13:167190

“Коперник” е най-мащабната програма за сателитен анализ на Земята, ръководена от Европейската космическа агенция. С нея постоянно научаваме нови неща за планетата ни и я разбираме все по-добре. “Коперник” разчита на семейството сателити Sentinel, най-новият от които ще бъде изстрелян в орбита на 13 октомври.

Организаторите на събитията за наука Skeptics in the Pub ще следят изстрелването на живо в контролната зала на ESA в Noordwijk, Холандия. Те ще покажат записи от изстрелването и интервюта със специалисти на своето събитие на 13 октомври от 20:00 часа в Gramophone Club. Освен видео-включванията, на място ще присъстват астро-специалистите Камен Козарев и Станимир Ганчев, които ще говорят за сателити и други космически обитатели.

Sentinel-5P е първата мисия от програмата “Коперник”, насочена към мониторинг на атмосферата. Сателитът е създаден, за да следи качеството на въздуха и да предоставя детайлна информация за замърсяването на въздуха. Sentinel-5P ще се присъедини към 5 други сателита от Sentinel семейството, които вече са в орбита и ежедневно предоставят нова и неочаквана информация за нашата планета.

Лекторите на събитието имат сериозен опит както в подготовката на сателити, така и в цялостното изследване на Космоса. Камен Козарев е доктор по астрономия и се занимава с изследвания на слънчевата активност и космическото време, както и с различни дейности по популяризиране на науката. Създател е на първия дигитален Планетариум у нас, ментор и лектор в програмата “Космически предизвикателства”, представител на Space Generation Advisory Council към ООН за България.

Станимир Ганчев е съосновател и търговски директор на ЕндуроСат АД. Той работи по проекти с Европейската космическа агенция и Европейската комисия и има опит като координатор на четири стратосферни мисии до над 30 км височина. Представител е на Space Generation Advisory Council към ООН за България.

Събитието е част от поредицата срещи за популярна наука Skeptics in the Pub. В София вече са организирани над 30 такива събития с над 100 гости всяко, а сходни събития се организират в повече от 20 европейски държави. Темите са разнообразни и се простират от астрофизика и неврология до автоимунни заболявания и генетика. Повече за предстоящите събития може да видите на сайта и във Facebook.

25 декември 2017 в 00:0010184