18 юни 2019
  •  Говорят медиците

Нов вид хрущял може да постигне революция в реконструктивната хирургия

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 06 юни 2019 в 09:007870
Кредит: Photo/Video screenshot on CNSTV

През 1997, учени от Масачузетския университет публикуват революционен труд, в който описват отглеждането на човешко ухо, присадено на гърба на мишка. Опитите в тази област не спират и наскоро китайски учени присадиха на пет деца нови уши, отгледани по подобен начин от собствените им клетки.

Наскоро екипът постига нов успех, развивайки хрущял, който може да бъде инжектиран и така да се използва във възстановяването на човешка тъкан и реконструктивната хирургия, съобщава китайския държавен информационен сайт Ecns.

Регенерационната техника включва взимане на малко парче хрущялна тъкан от зад ухото на пациента, от което учените успяват да отгледат клетки в лабораторни условия. След това последва процес на делене и натрупване на достатъчен брой клетки, така че да запълнят биоразградима матрица, създадена чрез 3D - принтиране.

Професор Цао Илин (Cao Yilin), директор на Националния изследователски център за тъканно инженерство, съобщава, че това е пробив в технологията. Чрез него отгледаните клетки могат да бъдат инжектирани в части на тялото на пациента, като носа и брадичката, където да продължат развитието си в нормална тъкан, което е минимално инвазивно лечение, подобно на естественото формиране на тъканите.

Тази технология може да избегне успешно многото странични ефекти, предизвиквани от хиалуроновата киселина и да се прилага в клиничната практика. Очаква се да бъде използвана при операции и реконструкция на органи.

Шъ Дзюнли, експерт по хрущялна регенерация смята, че предимството на тази технология се дължи на използването на собствените клетки на пациента, така че е безопасна и с много малък шанс от отхвърляне.