17 октомври 2019
  •  Говорят медиците

Нов вид лисо-котка с широки уши и къси мустаци е идентифициран в Корсика (видео)

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 20 юни 2019 в 13:5548581
Корсиканската лисо-котка. Скрийншот от видеото.

Странна на вид котка броди из отдалечените гори на френския остров Корсика.

Местните жители наричат тези животни "котки-лисици" (chat-renard), а изследователите от Националната служба за лов и дива природа в Корсика смятат, че те може да са нов, недокументиран вид, съобщава Agence France-Presse (AFP).

Тези лисо-котка са спечелили името си заради размера и опашките си. Котките са дълги около 90 сантиметра от главата до опашката, имат широки уши, къси мустаци и кучешки зъби.

Изследователи от Националната служба за лов и дива природа в Корсика изследват тези котки от десетилетие. През 2012 г. те проучват козина, оставена от лисо-котките, оставена, докато отъркват телата си на дърво, покрито с привлекателен за тях аромат. Учените изследват ДНК от козината и откриват, че тези лисо-котки не са свързани с никой от познатите видове по света, но тяхната ДНК е подобна на тази на африканската горска котка (Felis silvestris lybica).

Четири години по-късно те са уловени и разгледани. Изследователите поставят GPS на някои от животните, така че да могат да проследят движенията им на острова.

Изследователите предполагат, че животното е докарано на отдалечения остров от фермери през 6500 г. пр. н. е. Но все още има много лисо-котки - и изследователите се надяват, че животното ще бъде признато като нов вид и защитено в бъдеще.

Източник: Meet the Cat-Fox, an Oddball Feline Roaming Around a French Island, Llive Science

Прилича на домашна котка и се държи като домашна котка - много повече отколкото някои породи домашна котка.