19 октомври 2019
  •  Говорят медиците

Нова карта на Млечния път

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 05 юни 2015 в 17:4356990

Използвайки данни от космическия телескоп WISE, бразилски астрономи са направили нова карта на нашата галактика.

Днес астрономите, които имат достъп до телескопи с невероятно увеличение, получават данни от най-далечните кътчета на Вселената. Но да се проучи нашата собствена галактика - Млечния път - не е толкова лесно. Първо, фактът, че самата Земя е в същата галактика, дава изкривена картина на тази част от Вселената. На второ място, в много части на Млечния път има много космически прах и газ, които също пречат на наблюденията.

През 2009 г. астрономите извеждат в орбита телескоп WISE, който може да улови инфрачервеното излъчване от всички части на небето. Благодарение на този телескоп, например се откри най-ярката галактика. Но след като "достигнаха" далечните галактики, сега изследователите начело на бразилския астроном Денилсо Камарго (Denilso Camargo), използвайки данни от WISE създаде нова карта на Млечния път, съобщи сайтът на НАСА.

Оказа се, че в нашата галактика има 400 обвити в космически прах звездни клъстери. Изучаването на тези клъстери потвърди теорията, че нашата галактика е съставена от четири спирални ръкави - Персей, Стрелец, Щит-Центавър и Външен ръкав. Денилсо Камарго сравнява спиралните ръкави с "пътни задръствания", при които газовете и звездите се компресират. Затова, когато някакво вещество преминава през спираловидните ръкави, започва процес на формиране на звезди.