12 декември 2018
  •  Говорят медиците

Нови необясними сигнали от космоса

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 27 ноември 2015 в 14:2194053
Снимка: Parkes radio telescope

Австралийският телескоп Parkes е записал пет бързи радиоимпулса, при това единият сигнал бил двоен, което не е наблюдавано по-рано.

За наблюдението съобщават от учени от Института Макс Планк в Германия в статия на сайта arXiv.org.

За първи път така наречените бързи радиоимпулси (Fast Radio Bursts) са били открити през 2007 година. Досега са регистрирани само девет такива импулса, като за последен път са докладвани през януари 2015. Откритите сега съвпадат по характеристики с по-ранните, но с едно изключение - един от тях е двоен, с интервал от 2.4 милисекунди. Това е резултат на някакво събитие, възникнало в съзвездие Октант преди около 9 милиарда години.

"Бързи радиоимпулси" се наричат единични радиоимпулси с огромна мощност, сравними с радиацията на Слънцето за един милион години. Има няколко хипотези за естеството на бързите радиоимпулси, но наблюдението на двоен сигнал опровергава някои от тях. Например, сблъсък на две неутронни звезди, плътни ядра на мъртви масивни звезди, е възможен само веднъж.

Сред вариантите, които все още не са отхвърлени, са редки енергийни изригвания от пулсар, както и хиперизбухвания от случайни източници на гама-лъчи и рентгенови лъчи, известни като "меки гама ретранслатори" ("soft gamma repeaters"), вероятно предизвикани от звездни земетресения на неутронни звезди със силно магнитно поле, отбелязва Science News.

Bodrum 27.11 2015 в 17:06 3
Ами, необясними сигнали. Дайте ги на масонските конспиратори и те веднага ще ви ги обяснят, я с масонски заговор, я с тайно оръжие на американците, създадено с помощта на извънземни. Така де, мистериите в Розуел и Зона 50 изясниха ли се поне малко за 30-40 години?! Значи имаме под носа си такива необясними явления, пък сме се загрижили за някакво събитие станало в съзвездие Октант, и то преди 9 милиарда години. Учени! Не търсят ли под вола теле, когато отвън кравата им се е развързала и вършее :)
н.о. 27.11 2015 в 16:12 2
Благодаря, неволна печатна грешка. :)
-10 27.11 2015 в 16:07 1
Съзвездието се казва "Октант".
Там е южния небесен полюс.

10 декември 2018 в 10:45