21 октомври 2020

Нови вълнуващи кадри на "Стълбовете на сътворението" (видео)

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 07 януари 2015 в 23:55 30900
Емблематичните "Стълбове на сътворението" в мъглявината Орел на 6 500 светлинни години от Земята, които разкриха възможностите на Хъбъл преди 20 години Снимка: ASA, ESA/Hubble

Емблематичното изображение на "Стълбовете на сътворението" в мъглявината Орел, заснето преди 20 години от космическия телескоп Хъбъл е преродено в невероятна нова снимка.

Новата снимка е направена по случай 25-та годишнина на Хъбъл през 2015 г.

Учените насочиха телескопа към култовата мъглявина Орел, известна още като Messier 16 (M16), за да уловят известните "Стълбове на сътворението" с много по-контрастен и по-широк поглед.

Новият по-добър образ стана възможен благодарение на подобренията, направени по космическия телескоп Хъбъл през последните 25 години.

Можете да видите новите "Стълбове" подробно в спиращо дъха ново видео на Хъбъл:

"Това ни позволява да демонстрираме колко далеч е стигнал Хъбъл след 25 години работа" - заяви Пол Скоуен от Arizona State University по време на пресконференция за 225-тото заседание на Астрономичното общество в понеделник.

Скоуен е един от астрономите, които помогнаха да се направи първоначалното емблематично изображение.