12 декември 2019
  •  Говорят медиците

Новини от Плутон: метан, снимки и огромен кратер

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 02 юли 2015 в 10:4834640
New Horizons и Плутон Снимка: NASA/New Horizons

Изследователи от мисията New Horizons с помощта на инфрачервен спектрометър - инструмент на борда на космическия кораб, са открили замръзнал метан на повърхността на Плутон.

На Плутон е открит метан

Инфрачервеният спектрометър, монтиран на сондата New Horizons потвърди наличието на замразен метан на повърхността на Плутон. За първи път, наличието на метан на Плутон е открит от астрономите през 1976 г.

"Ние знаем, че на Плутон трябва да има, но за първи път успяхме да го открием," - заяви Уил Грънди, ръководител на изследователския екип на повърхността на Плутон.

Метанът е безцветен газ без мирис, срещащ се главно под земята и в атмосферата на нашата планета. Метанът на Плутона може да е попаднал първоначално от Слънчевата мъглявина, от която по-късно се е образувала преди 4,5 милиарда години нашата Слънчева система.

Нови снимки на системата Плутон-Харон

Огромен кратер

Пост-обработката на изображение на Плутон от 29 юни, показва, че на планетата може да има огромен кратер. Още от първите снимки става ясно, че Плутон трудно може да се каже, че има идеална сферична форма, но кратерите с такъв размер са голяма рядкост в Слънчевата система.

Но какво всъщност е това, ще се изясни едва когато New Horizons ще стигне на минималното разстояние до най-отдалечената и неизследвана планета в Слънчевата система, което ще стане само след две седмици.