17 ноември 2018
  •  Говорят медиците

OSIRIS-Rex направи първите снимки на астероида Бену

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 29 август 2018 в 00:029130
Космическият кораб на НАСА OSIRIS-REx е на път към астероида Бену и трябва да пристигне там през декември. NASA’S GODDARD SPACE FLIGHT CENTER

Получени са първите снимки на астероида Бену, направени от космическия кораб на НАСА OSIRIS-Rex, който е на път към астероида и трябва да го постигне през декември, разказва Science News.

Първите изображения на астероида са получени на 17 август.

"Не мога да изразя колко е важно това за екипа",  заяви по време на пресконференция главният изследовател на мисията на Данте Лаурета (Dante Lauretta), планетарен учен от Университета на Аризона в Тусон. "Това е много интересно време за OSIRIS-REx".

Астероидът е с ширина само 500 метра и изглежда като малко светло петно, движещо се на фона на звездите. Получаването на тези изображения увери екипа, че всички навигационни системи на космическия кораб работят и астероидът е точно там, където трябва да бъде.

OSIRIS-Rex направи снимки от разстояние 2 186 228 километра - това са най-близките снимки досега. През септември 1999 г., когато астероидът е открит, е бил на разстояние от 2 204 400 километра от Земята.

През следващите пет години OSIRIS-Rex ще картографира повърхността на астероида, ще измери гравитацията му и ще вземе проба от праха от повърхността на Бену, за да я изпрати обратно на Земята. Почвени проби от астероида Бену астероида и клас C, която се изучава в рамките на мисията на 'Хаябуса-2' ще разкрият подробности за съществуването на ранната Слънчева система и произхода на живота и водата на Земята. Учените имат намерение да проучат Бену от далечно и от близко разстояние, за да разберат какво е необходимо да се предприеме, ако астероидът се насочи към сблъсък със Земята.

Този сценарий не може да се нарече невероятен - Бену е класифициран като потенциално опасен астероид - има вероятност 1:2700 за сблъсък със Земята в края на 22-ти век.