Огледалото на най-големия космически телескоп James Webb е напълно сглобено

Наука ОFFNews Последна промяна на 05 февруари 2016 в 10:34 6124 0

Основното огледало на най-големия космически телескоп James Webb е напълно сглобено

Кредит NASA/Chris Gunn

18-те огледала на космическия телескоп James Webb се виждат напълно инсталирани на конструкцията на телескопа в Goddard Space Flight Center на НАСА в Грийнбелт, Мериленд.

Главното огледало на най-големия и най-мощен космически телескоп изграждан някога, James Webb, е напълно сглобено, след като в четвъртък бе монтиран 18-тия и последен сегмент от него, съобщи НАСА.

Инженерите на НАСА използваха роботизирана ръка в огромната "чиста" стая в космическия център Годард в Грийнбелт, Мериленд, за да инсталират последното от 18-те огледала върху конструкцията на телескопа.

"Учени и инженери работиха неуморно, за да инсталират тези невероятни, почти перфектни огледала, които ще фокусират светлината от по-рано скритите области на планетарни атмосфери, звездообразуващи райони и от началото на Вселената", заяви Джон Грънсфелд (John Grunsfeld), асоцииран администратор за научната мисия на НАСА във Вашингтон. "С вече напълно сглобеното огледало, ние сме една стъпка по-близо до най-дръзките наблюдения, които ще разкрият тайните на Вселената."

Първичното огледало на телескопа се състои от 18 шестоъгълни огледала, всяко от които достига 1.3 метра в напречно сечение и тежи около 40 килограма. При пълно разтваряне огледалото на телескопа ще достигне 6,5 метра в диаметър.

Снимка: NASA/Chris Gunn

"Завършването на монтажа на първичното огледало е много важен момент и кулминацията на повече от десетилетия проектиране, производство, тестване и сега монтаж на системата огледала", заяви отговорникът за изпълнението на оптичната част Лий Файнбърг (Lee Feinberg) от центъра Годард.

След този отговорен етап учените и инженерите ще инсталират допълнителна оптика и ще тестват всички части на телескопа, за да се уверят, че няма да пострадат по време на изстрелването.

НАСА планира да изведе в космоса телескопа с ракетата Ariane 5 през 2018 г. от космодрум във Френска Гвиана. James Webb е международен проект, ръководен от НАСА в партньорство с Европейската космическа агенция и Канадската космическа агенция.

Космическият телескоп James Webb е наследник на космическия телескоп Хъбъл на НАСА. Това ще бъде най-мощният космическия телескоп, строен някога. James Webb ще изследва различни етапи от историята на нашата Вселена, включително евентуален живот на планети, подобни на Земята, както и еволюцията на нашата Слънчева система.