20 октомври 2019
  •  Говорят медиците

Огромният "астероид", който премина вчера покрай Земята се оказа мъртва комета

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 01 ноември 2015 в 14:0477594

Голямата космическа скала, която премина покрай Земята този Хелоуин е най-вероятно мъртва комета и като че ли подходящо за празника има зловеща прилика с череп, съобщава НАСА.

Около 20:00 българско време на 31 октомври, 2015, небесно тяло премина на разстояние от 486 000 километра от повърхността на Земята (1.3 пъти разстоянието до Луната). Диаметърът на небесното тяло е 600 метра (десет пъти по-голямо от Тунгуската комета/метеорит), а пълно завъртане около оста си прави за пет часа.

Астероидът 2015 TB145 се оказа мъртва комета - до това заключение са стигнали астрономите, изучавайки данните, получени от инфрачервения телескоп на НАСА (Infrared Telescope Facility - IRTF) от обсерваторията Мауна Кеа на Хавай.

Обектът е наблюдаван от много визуални и радарни обсерватории по света, които показват още данни, включително първите в близък план изгледи към нейната повърхност.

Астероидът е мъртво кометно ядро, което е загубило опашката си при обиколките си около Слънцето. До тези заключения са стигнали след изучаване на отражателната способност на небесното тяло.

Повърхността на астероида отразява, според учените, около 6% от слънчевата светлина (приблизително същото количество отразява асфалта). Това е повече, отколкото отразява ядрото на една типична комета, но тъй като няма опашка, учените са заключили, че астероидът е мъртва комета.

Въпреки размерите си, астероидът 2015 TB145 е намерен само три седмици преди най-близкия си подход до Земята - на 10 октомври. Забелязан е от астрономи с помощта на телескопа в Хавай Pan-STARRS I.

Класифицира се като потенциално опасен обект (заради размерите си и близостта до Земята). Такива обекти са тела, чиито размери са повече от 100метра и се приближават до нас на разстояние по-малко от 7,5 миллиона километра.

НАСА съобщи, че до 2027, това ще е най-големият астероид, който ще прелети толкова близо до Земята. Агенцията също така заяви, че в нейните възможности е да проследи 98% от потенциално опасните за Земята обекти.

Георги Илиев Митев 01.11 2015 в 20:51 4
Висшист започнал да говори,за да уговори някаква игра,значи е в беда.Учен да те защити от "селските черти" и "градските мечти",значи също,че греши,защото най-голямата беда е планетната мечта!
Георги Илиев Митев 01.11 2015 в 16:21 3
Песента на Витошара:*Само от спортист в планината ти ще се спасиш, защото долу е полиция, горе е милиция и навсякъде е авиация без комуникация!*.
н.о. 01.11 2015 в 15:50 2
Няма никакви доказателства, че Тесла е работил в Уорденклиф лятото на 1908. По това време От лабораторията му почти всичко е изнесено за дългове. На кулата се качват само журналисти и любопитни туристи. По това време Тесла е загубил дори правото върху парцела в Лонг Айлънд. Така че не му е било до това да праща импулси енергия в Сибир или да осветява небето за Робърт Пири. Имал си е други, по-земни тревоги.
Иви 01.11 2015 в 15:06 1
Каква ТУНГУСКА комета ви гони бе ???
Не ви ли стана ясно, че това е било експеримент на Никола Тесла.