21 ноември 2017
  •  Говорят медиците

Октопод фотографира изследователя си (видео)

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 06 март 2015 в 12:3623382
Снимка: WattersonBill / reddit.com

При подготовката на научен експеримент октопод превзел камерата и направил серия от снимки на оператора. Инцидентът се съобщава от Washington Post.

Неврофизиолози от Мидлбъри Колидж (Middlebury College), Върмонт, поръчали на Бенджамин Савард (Benjamin Savard) да заснеме с камера GoPro октопода, с който учените работят. Савард сложил фотоапарата във водоустойчив калъф и го поставил в аквариума с животното.

Но вместо да позира, октоподът иззел фотоапарата и започнал да прави снимки в импулсен режим на самия оператор. После главоногото се опитало да изяде камерата.

Савард публикувал тези кадри в Reddit, където за два дни (3-4 март) получили 5000 гласа и 1400 коментари.

Учените искали да изследват способността на два петнисти калифорнийски октопода (Octopus bimaculoides) да се учат - да разберат дали животните ще отварят кутии с храна по-бързо, след го видят как се извършва от други хора.

Явно октоподът ги е изненадал със своята интелигентност.

Градинар 09.03 2015 в 17:57 2
Според мен не октопода, а камерата се казва GoPro, но хайде...
Поп Дръвчо 07.03 2015 в 19:52 1
Откакто гледах как тези твари си правят броня от кокосови черупки ги броя за равно умни с бозайниците.