27 септември 2020

Опасно близо до Слънцето - с Ratio и Solar Orbiter на 5 февруари

Как човечеството ще стигне до Слънцето с най-новата мисия на ЕКА?

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 31 януари 2020 в 10:23 8190
Снимка: Ratio

През февруари Европейската космическа агенция планира да изстреля следващата си мисия, Solar Orbiter, която ще разкрие част от тайните на Слънцето.

Solar Orbiter е въоръжен с разнообразни измервателни инструменти, с които ще изследва взаимоотношенията между Земята и Слънцето. Това ще ни помогне да опознаем и дори един ден да прогнозираме опасните слънчеви изригвания и бури. Активността на Слънцето има директен ефект както за космическата ни апаратура, така и върху здравето и технологиите ни на Земята.

На 5 февруари, малко преди Solar Orbiter да излезе в орбита, публиката на Ratio ще се срещне с трима български специалисти на събитието Ratio представя: Solar Orbiter - Слънцето отблизо. Те ще обяснят защо тази мисия е толкова важна, как е планирана и какво ще научим от нея. Лекторите ще разкажат и за други планирани бъдещи мисии, както и за останалите апарати, които в момента изследват Слънцето. Гостите на събитието ще чуят детайли и за космическия климат и слънчевия вятър.

За лекторите

Д-р Росица Митева е доцент в Института по астрономия с Национална астрономическа обсерватория – БАН. През 2007 получава докторска дисертация по астрофизика от Университета в Потсдам, Германия. След това специализира слънчева физика и космическо време във Франция, Бразилия и Гърция.

Д-р Камен Козарев е доцент в Институт по астрономия към БАН, защитил докторантура в Бостънския университет и специализирал в Харвардската обсерватория. Занимава се с хелиофизика – изследване на слънчевата активност и плазмата на междупланетното пространство.

Д-р Цветан Цветков е асистент в Института по астрономия с Национална астрономическа обсерватория – БАН. Участва в няколко научно-изследователски експедиции за наблюдение на пълни слънчеви затъмнения – в Турция (2006 г.), САЩ (2017 г.) и Чили (2019 г.). Слънчевите изследвания съчетава и с работата си в Националната астрономическа обсерватория Рожен.

Ratio представя: Solar Orbiter - Слънцето отблизо ще се проведе на 5.02.2020 в City Stage. Вратите отварят в 19:00, а входът е свободен. Събитието се осъществява с финансовата подкрепа на Европейската космическа агенция.

Етикети:EKARatioСлънце