Още успешни тестове за невъзможния двигател ЕмДрайв, но обяснение липсва

Наука ОFFNews Последна промяна на 04 ноември 2015 в 08:36 19149 9

Кредит NASA

Прототип на EмДрайв за НАСА / Eagleworks

Един от най-добрите инженери, работещи по спорния ЕмДрайв двигател (EmDrive), който се тества в лабораторията Eagleworks в Космическия център Джонсън в Тексас проговори публично за текущото състояние на проекта. Това са първите вести от месеци.

Целта на тестовете на лабораторията на НАСА е да се елиминират всички възможни външни влияния, които могат да причинят необяснимата тяга, която двигателят произвежда привидно от нищото. Трябва да се установи от къде идва тя, защото в противен случай ЕмДрайв нарушава закона за запазване на импулса, който от Нютоново време е издържал всички проверки и основава се на самите свойства на времето според уравненията на Еми Ньотер.

Последните новини за EmDrive идват от Пол Марч (Paul March), един от главните изследователи на EmDrive, са публикувани във форума на НАСА Spaceflight. Постът е в отговор на непубликувана работа, която твърди, че отчетената тяга се генерира от силата на Лоренц[1] между EmDrive и магнитното поле на Земята. Това би обяснило от къде идва тягата, но според Марч и неговите тестове, това не е вярно.

"Ще ви разкажа, че първо изработихме и монтирахме 2-ро поколение магнитен демпфер (заглушител)[2], който намалява блуждаещите магнитните полета във вакуумната камера с поне един порядък и всякакви силови взаимодействия на Лоренц[1], които може да произведат", коментира Марч в пост от 28 октомври "И все пак анормалните сигнали за тяга остават ...", добавя той.

*1Сила на Лоренц е силата, действаща върху заредена частица, причинена от електрическото, магнитното или електромагнитно полета на средата, в която тя се намира.

*2Демпфер - Устройство, приспособление за успокояване, премахване или предотвратяване на вредни механични трептения в машините, приборите и механизмите при тяхната работа.

Според Марч силата на Лоренц е елиминирана почти изцяло, но все още има може би влияние от топлинното разширение. Марч споделя, че с екипа си сега разработват усъвършенстван инструмент за анализ за елиминиране на замърсяването, както и интегриран тест, с който да се премахнат изцяло грешките в следствие на термичното разширяване.
Тези подобрения ще помогнат за изследването на EmDrive, а в същото време си остава факт, че "аномалната тяга" все още се наблюдава и причините за нея са все още необясними.

След като тестовете в лаборатория на Eagleworks се изпълнят, те ще бъдат подложени на независима проверка и верифициране в  изследователския център Глен, в лабораторията за приложна физика към Университета Джонс Хопкинс, и в Jet Propulsion Laboratory .

Ем ДрайвСхема: emdrive.com

Напомняме, че EmDrive представлява кухо медно тяло от цилиндър и конус, затворено отвсякъде.

Принципът на действие се основава на ефекта от налягането на електромагнитното лъчение: микровълновото излъчване упражнява налягане върху отражателя. Заради формата на отражателната камера налягането на частта с по-голям диаметър е по-високо от частта с по-малък диаметър. Изобретателят Роджър Шоуйър (Roger Shawyer) твърди, че устройството генерира тяга в посока към тесния край на пресечения конус.

Този двигател произвежда малка тяга, употребявайки само електрическа енергия, която може да се достави от слънчеви панели, ядрен реактор или друг източник.

Но това е в разрез с някои от основните закони на физиката, тъй като за работата си двигателят не се нуждае от гориво.

Тази тяга е малка, от порядъка на микронютони (теглото на комар на Земята), т. е. тягата е толкова малка, че може да е грешка в измерванията. Такава малка сила може да изглежда безполезна за пътуване в космоса, но може да стане значителна, ако се увеличи, ако двигателят се осъществи в по-големи мащаби в един космически кораб.

Но е още твърде рано да мечтаем за далечни полети с ЕмДрайв.

Източник: NASA Allegedly Conducts More Successful Tests On "Impossible" EM Drive

04.02 2016 в 12:05

До Росен:
Налягането, което прави лъчението не е на същия принцип, както от газ. Ако беше газово налягане, постановката щеше да е еквивалентна на опита да се повдигнеш сам, като хванеш с ръце стола, на който седиш. Обаче при лъченията няма връзка между излъчвателя и натисканата повърхност. Освен това стените могат да поглъщат или отразяват вълните и това дава разлика в полученото налягане. Физиката далеч не е открила всичко и тепърва има да разберем къде е ключа от палатката. Но щом това е публикувано в научни издания, значи е официално проверено и изглежда работи.

06.11 2015 в 20:13

Валентине, изказваш се малко неподготвен. Директна финансова изгода може и да няма, но работата е там, че не всичко е само пари. Правенето на дарения за научни (и не дотам научни) изследвания има и друг дългосрочен ефект - ПЕЧЕЛИ СЕ ВЛИЯНИЕ. Това понякога е много по-важно от моментната печалба. Когато имаш излишни пари, това може да се окаже една добра инвестиция. След време, когато стане въпрос за поръчки към външни изпълнители на части от някой голям проект, твоята, компания ще осребри влиянието, което евентуално е спечелила. Затова не бързай да лепваш етикета "конспиративна теория" на всяка проява на умерен скептицизъм. А тук има предостатъчно основания за скептицизъм. Никой, никога и никъде във Вселената не е наблюдавал нито един случай, в който да се нарушава закона за запазване на импулса. А този двигател, ако наистина работи, точно това прави - плюе на цялата физика. И тъй като в НАСА не работят идиоти, а висококласни специалисти, отлично познаващи физиката, какво следва? Следва, че има нещо гнило в Дания.

05.11 2015 в 20:43

По повод конспиративните теории, че това е измама заради данъчните облекчения.

Много хора не разбират данъчните облекчения. Ако дадеш дарение за 1000 валутни единици ти намаляват данъчната основа с 1000 валутни единици. После разходите на фондацията (за труд) се облагат с данъци.

Няма никаква печалба от правенето на дарения! Единствено дарителите физически лица спестяват данъци, ако накарат тяхната фирма да направи дарението вместо тях. Например ако данъчната ставка е 30% при 1000 валутни единици физическото лице ще дари 700, а юридическото 1000.

05.11 2015 в 20:36

Печатна грешка:

и основава се → и се основава

04.11 2015 в 16:13

Tука има неграмотници. В една система вкарват енергия. Елекртрическа, безразлично от къде. Какво странно има, че на изхода на системата се получава механична енергия?

Единствено делата Господни противоречат на Първия и на Втория принцип на термодинамиката.

04.11 2015 в 13:38

На младини си построих вила на брега на Дунава,работейки в АЕЦа. От едната страна на 100м е далекопровода 400кв,от другата на 50м има 20кв.В средата аз си произвеждам ток със соларни панели(ЧЕЗ не ме връзва).....Та въпроса ми е към всички-КАК ДА СИ ПРОИЗВЕДА ТОК ПО ИНДУКЦИЯ?
Ако има някой идея [email protected]

04.11 2015 в 11:48

Абе НАСА,къде ги събирате тия научни екипи ве,разбииш? Ако искате да решите някой глобален проблем или теория на конспирацията ей тука,българските форуми са винаги на линия. :))))

04.11 2015 в 11:09

Цитат: "Принципът на действие се основава на ефекта от налягането на електромагнитното лъчение: микровълновото излъчване упражнява налягане върху отражателя. Заради формата на отражателната камера налягането на частта с по-голям диаметър е по-високо от частта с по-малък диаметър. Изобретателят Роджър Шоуйър (Roger Shawyer) твърди, че устройството генерира тяга в посока към тесния край на пресечения конус."
Не искам да прозвучи непочтително по адрес на прославения Роджър Шоуйър, но това обяснение звучи неграмотно. Трябва да се отчита натиска не само върху двете основи на пресечения конус, но и натиска върху върху околната повърхнина. Тук няма място да пиша формули, но който иска може да реши задачата. Пълната тяга от налягането на лъчението ще е точно равна на нула. Ако не е така, пита се защо трябва да работи с електромагнитно лъчение, а не с обикновен газ. По логиката на изобретателя, всеки кух пресечен конус пълен с газ, ако околната среда е вакуум, трябва да развива тяга. А ако околната среда е въздух, тогава е достатъчно да се повиши налягането в конуса и пак ще тръгне. Да ама не става. Който не вярва, нека опита. Очевидно, има някакво друго обяснение за наблюдаваната тяга. Ако не е шашма, разбира се. Да не забравяме, че в САЩ има данъчни облекчения за хора, които спонсорират научните изследвания и може цялата гюрултия да е точно поради такива съображения.

04.11 2015 в 10:24

нещо криво мерят тия момци.