Отбелязваме Деня на астероида с Брайън Мей по Discovery Science

Наука offnews Последна промяна на 27 юни 2016 в 11:50 4714 0

Специална програма за Деня на астероида на 30 юни са подготвили от Discovery Science.

За да отбележи Деня на астероида в Централна и Източна Европа, Близкия Изток и Африка (CEEMEA), Discovery Science представя „Обратното броене до Деня на астероида“ – 10-дневна програма с начало 20-и юни.

Водещите премиерни заглавия, които зрителите ще имат възможност да гледат са: „Човек срещу Астероид: специален епизод за „Деня на астероида““ и „Човекът, който снима Земята от Космоса“.

Заедно с фантастичната програма на Discovery Science, зрителите ще имат възможност да спечелят пътуване до Амстердам, за да посетят щаба на Европейската космическа агенция. За целта те трябва да гледат видео клипове, посветени на астероидите онлайн на www.yourdiscoveryscience.com и да отговорят правилно на няколко въпроса, за да се включат в томболата.

„Човек срещу Астероид: специален епизод за „Деня на астероида“

Едночасовият специален епизод отправя поглед към създателите на фондацията на Деня на астероида – Григорий Рихтерс и Брайън Мей, легендарният китарист на Queen. Предаването разказва за най-драматичните събития, свързани с астероиди в историята на Земята – от астероида, който удари Русия през 2013 г. до най-големия сблъсък през последните години край планина Тунгуска в Сибир. Епизодът акцентира и върху астероиди, които са на косъм от това да удрят Земята, като Апофис, който е с ширина над една миля. Учените смятаха, че той ще удари Земята на 13-и април, петък, 2027 г. и ще причини ужасни разрушения, подобни на тези, предизвикани от астероида, виновен за изчезването на динозаврите.

„Човекът, който снима Земята от Космоса“

Канадският астронавт Крис Хедфийлд, известен още като „любимия космонавт на интернет“, изпраща съобщения чрез Twitter, снима внушителни фотографии от Космоса и редовно се свързва с приятелите си, докато обикаля около Земята с 28 000 км. в час на борда на Международната космическа станция. Мисията на Хедфийлд отново разпалва любовта ни към Космоса с първия документален филм досега, създаден докато основният му герой е в орбита. Предаването ще представи миналото, настоящето и бъдещето на астронавтите,както и мнението на редица експертни научни сътрудници.

„Историята на телескопа“

„Историята на телескопа“ отвежда зрителите на пътешествие към историята на телескопа от времето на Галилео до Хъбъл и „Джеймс Уеб“ – космическия телескоп на НАСА, който в момента е в строеж и ще бъде изстрелян през 2018 г. Документалният филм изследва усилията ни да разберем мястото ни във Вселената.