22 март 2019
  •  Говорят медиците

Отговарящият за щастието участък на мозъка е намерен от японски учени

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 23 ноември 2015 в 17:04104252
Прекунеусът, теменната кора на главния мозък е в червено. Снимка: wikipedia

Японски учени от Университета в Киото са успели да установят коя област на мозъка отговаря за формирането на чувството на щастие и да го измерят количествено.

Изследването, публикувано в Scientific Reports, предоставя възможност за неговото обективно измерване.

За да оценят количествено нивото на щастие, психолозите са разработили специални въпросници, чрез които отчитат положителните емоции в момента, както и цялостната удовлетвореност от живота. С помощта на тези въпросници екипът от изследователи от Университета Киото е установил нивото на щастие на група доброволци.

Учените са направили структурни ядрено магнитни томографии на всички участници в изследването.

Статистическият анализ показал, че нивото на щастие корелира с размера на сивото вещество в една област на дясното полукълбо - вътрешната част на париеталната кора (precuneus) - теменната кора на главния мозък. Преди това учените с помощта на ядрено-магнитен резонанс са установили, че появата у човек на щастливи емоции, е свързана с активиране на париеталната кора.

Установено било, че прекунеусът участва в промяната на субективните преживявания на човека. Тази област има много връзки с други структури на мозъка, участващи в интеграцията на информация за текущите вътрешни усещания, спомени от миналото и бъдещите планове. Всички тези данни позволяват на изследователите да приемат, че наблюдаваната корелация наистина показва функционална връзка между нивото на щастие и размера на прекунеуса.

Etta 24.11 2015 в 22:15 2
Е, щом учените казват, че размерът има значение... ;)
Някак си много "роботски" започна да звучи всичко и ме води до следния въпрос:
щом щастието е зависимо от количеството на сивото вещество в конкретната област на мозъка (разбирай предварително дефинирано), какво говори това за нас (хората) на едно по-дълбоко ниво? Сякаш сме просто машинки, лимитирани от собственото си устройство...
поп Дръвчо 23.11 2015 в 17:32 1
Все си мислеше дедо ви поп че трябва целия мозък за тая работа ама науката си е наука.