12 юли 2020

Откриха "близначка" на Земята до най-близката звезда до Слънцето

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 25 август 2016 в 10:39 138211

Астрономи с помощта на телескопи на Европейската южна обсерватория откриха подобна на Земята планета само на 4 светлинни години, съобщи сайтът на обсерваторията.

Това означава, че тя е достижима за пътешествие от Земята в далечното бъдеще.

Новооткритата, приблизително с размерите на Земята, планета е в орбита около нашата най-близка звезда Проксима Кентавър и е възможно да е обитаема, според екипа от астрономи, използващи 3,6-метровия телескоп на Европейската южна обсерватория в Ла Сила (La Silla), Чили, заедно с други телескопи по целия свят.

Планетата, наречена Проксима b, е разположена 4.2 светлинни години от Земята, което е около 40 трилиона километра.

От всички 3.5 хил екзопланети, открити извън Слънчевата система, от 1995 г. насам, тя е най-близо до Земята.

Проксима b прави обиколка около своята хладна червена звезда на всеки 11 дни и е с температура, подходяща водата на повърхността й да е в течно състояние. Този скалист свят е малко по-голям от Земята.

Според материали, публикувани в списание Nature, звездата на планетата Проксима е червено джудже звезда в съзвездието Кентавър.

Въпреки че Проксима b обикаля много по-близо до своята звезда, отколкото Меркурий около Слънцето, самата звезда е далеч по-слаба от Слънцето. В резултат Проксима b е в обитаемата зона около звездата и е с прогнозна температура на повърхността, която ще позволи наличието на вода в течно състояние. Въпреки това, условията на повърхността може да са силно засегнати от ултравиолетовите и рентгеновите избухвания от звездата - далеч по-интензивни от тези на Земята.

Това откритие ще бъде началото на широки допълнителни наблюдения, както с настоящите инструменти, така и със следващото поколение гигантски телескопи, като например European Extremely Large Telescope ( E-ELT ). Проксима b ще бъде основна цел за издирването на доказателства за живот другаде във Вселената. Всъщност, системата Алфа Кентавър е и целта на първия опит на човечеството да достигне до друга звездна система.

Айде на екскурзия.