10 декември 2019
  •  Говорят медиците

Откриха нов квазиспътник на Земята (видео)

Той обикаля край нашата планета отдавна и се очаква това да продължи поне няколко века

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 16 юни 2016 в 12:2340780
Снимка: http://www.jpl.nasa.gov

Малък астероид е открит в орбитата около Слънцето, появил се като постоянен спътник на Земята. Вероятно той обикаля край нашата планета отдавна и се очаква това да продължи поне няколко века, съобщава НАСА.

Наименованият 2016 HO3 изглежда като малък кръг около Земята, който едновременно е твърде далеч от нас, за да се счита за истински спътник на планетата, но в същото време е оприличен от учените като „най-старият и най-стабилен“ околоземен спътник или „квазиспътник“.

Преди години друг астероид на име 2003 YN107 също бе засечен близо около Синята планета, но той бързо се отдалечи от нас. Този нов „приятел“ на Земята обаче е далеч по-близо и обещава да се задържи около нас още дълги години.

В своя годишен преход, 2016 HO3 изразходва половината от времето по-близо до Слънцето, отколкото до Земята. Орбитата му е наклонена малко, той се движи нагоре и надолу и всяка година минава през орбиталната равнина на Земята.

Орбитата на астероида претърпява бавен обрат през няколко десетилетия и така учените хващат квазиспътника в неговия малък танц със Земята.

Астероидът е бил забелязан за пръв път на 27 април от Pan-STARRS 1(Panoramic Survey Telescope and Rapid Response System) с телескопа Халеакала, управляван от университетския Институт по астрономия в Хавай. Размерът му все още не е окончателно уточнен.

НАСА разполага с пълен списък на последните и предстоящите близки походи на квазиспътника към нас, така че учените и обществеността могат да проследяват редовно движението на обекта.