25 ноември 2017
  •  Говорят медиците

Откриха нов метод за мъжка контрацепция и лечение на стерилитет

Ендоканабиноидни сигнали регулират активирането на сперматозоидите чрез половия хормон прогестерон

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 21 март 2016 в 11:3520482

Изследователи са открили протеин, който отключва активността на сперматозоидите. Това откритие дава надежда на хората, страдащи от безплодие, но може да бъде полезно за всички като ефективен мъжки контрацептив за контрол на раждаемостта, съобщава изданието Science.

Новото проучване може да стане първата стъпка към въвеждането на нови и по-ефективни методи за контрол на раждаемостта, с помощта на мъжка контрацепция. Изследователи от Университета на Калифорния в Бъркли и университета в Йейл са намерили ключа, който значително подобрява мобилността на движещите се обикновено лениво сперматозоиди. Това ще подобри фертилността на сперматозоидите.

Когато са изложени на отделяния от яйцеклетката хормон прогестерон, сперматозоидите стават по-активни. Известно е, също така, че този хормон играе ролята на превключвател, стимулиращ интензивното освобождаване на калций в каналите на опашката на сперматозоидите с помощта на протеин, наречен CatSper. Но досега не бе ясно какво предизвиква производството на CatSper - някакъв хормон или друг неизвестен механизъм.

Изследователите експериментирали третирайки сперматозоидите с вещества, които деактивират различни ензими и след това ги подлагат на въздействието на прогестерона. Те открили, че при отключване на ензими от определен тип, сперматозоидите никога не се активират. Така учените успели да определят протеина, който взаимодействайки с прогестерона активира сперматозоидите - ABHD2.

Благодарение на този протеин мъжете с проблеми с репродуктивните функции, може да се излекуват като се контролира протеина ABHD2.

Ако изследователите се научат как да получат вещество, което може да предизвика изработването на сперма с дефектен протеин ABHD2, това ще бъде прост метод за мъжка контрацепция.

koko 22.03 2016 в 11:27 2
Е как да го намерят тоя антибиотик, като СПИН се причинява от вирус, а не от бактерия?
зъл яхтсмен 22.03 2016 в 08:23 1
Остава само да намерят антибиотик за спина.