24 ноември 2017
  •  Говорят медиците

Откриха противоречаща на теоретични модели на "планета чудовище"

Преди това съществуването на такива планети се считаше за малко вероятно

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 01 ноември 2017 в 13:4528060
Гигантска извънслънчева планета се върти около една малка звезда. University of Warwick/Mark Garlick

Международен екип астрономи откри "планета чудовище", чието съществуване противоречи на теориите за формирането на планетите и преди това се смяташе за много малко вероятно, съобщава EurekAlert.

Както отбелязват учените, откритата планета е най-масивната в своята система и е доста голяма в сравнение със своята звезда, за разлика от всички намерени до момента. Планетата NGTS-1b по размер е газов гигант с размера на Юпитер, който се върти около малко червено джудже два пъти по-малко от Слънцето. Той се намира на разстояние 600 светлинни години от Земята.

Според сегашните теории за образуването на планетите само малки планети могат да образуват около малки звезди. Тези теории предполагат, че младите звезди могат да съберат достатъчно количество материал за образуването на малки скалисти планети, но не разполагат с достатъчно ресурси, за да се формират газови гиганти.

Новата планета е "горещ Юпитер" и е голяма колкото него, но около 20% по-малко масивна. Тя се намира в непосредствена близост до своята звезда - на разстояние, което е около 3% от разстоянието от Земята до Слънцето и обикаля около звездата за 2.6 земни дни. Температурата на повърхността на планетата е около 530 градуса по Целзий.