Открийте общото между балерините и неутронните звезди с Ratio

На 22 октомври Виктор Данчев ще завърти публиката на Ratio в танц, подчинен на законите на физиката на въртенето.

Ratio Последна промяна на 18 октомври 2019 в 09:50 2826 0

Законите на физиката важат за всички - независимо дали танцува балерина или се върти пумпал, силите, поддържащи траекторията на движението, са необорими. В междупланетното пространство въртенето обаче е едно по-различно явление. Описанието на дори един въртящ се молив в Космоса е по-сложно от описанието на орбиталната механика, която стои зад един космически полет.

На 22 октомври публиката на „Ratio представя: Космически балет“ ще разбере с какво въртенето е по-различно в Космоса и как това влияе на инженерните решения при овладяването му. Виктор Данчев ще обясни още защо котките никога не падат по гръб, как се образува торнадото, след колко време нощта ще трае цял сезон, както и как астронавтите могат да различат сурово яйце от сварено такова.

Виктор Данчев е физик в ЕндуроСат, магистър по теоретична физика от Софийския университет. Основно интересите му се въртят около авиокосмическото инженерство, физиката на високите енергии и гравитацията. От 2016 г. насам той е координатор на най-голямата практическа образователна програма, свързана с Космоса, на Балканите – Космически Предизвикателства, която подготвя следващото поколение учени, инженери и предприемачи за космическия сектор чрез работа по реални проекти. Като част от тази програма, Виктор участва и в разработването на най-големия безплатен онлайн курс за космическо образование – Spaceport.

Ratio представя: Космически балет“ ще се проведе на 22 октомври в City Stage, а входът е свободен. Събитието е част от Ratio Месец на Космоса (Space Month). Инициативата цели запознаване на обществото с постиженията на учени и инженери с цел опознаване и овладяване на Космоса и подобряване на познанията ни за това как работи Вселената. През месец октомври са планирани серия от събития, свързани с астрономия, астрофизика, космически изследвания и инженерство. Повече информация на сайта на организаторите www.ratio.bg