Открит е естествен ензим, който може да ни помогне да спрем да пушим

Наука ОFFNews Последна промяна на 10 август 2015 в 13:29 2858 0

Кредит www.vsluh.ru

Открит е естествен ензим, който може значително да подобри успеваемостта при отказването от цигарите, от екип от учени от Изследователския институт Скрипс (Scripps Research Institute - TSRI), воден от професор Ким Янда (Kim Janda).

Този ензим се свързва с никотина и го разлага, преди да достигне до мозъка и така никотинът не дава удоволствието, което пушачите получават.

Както пишат изследователите в Journal of the American Chemical Society, те почти 30 години се опитват да създадат ензим, който да намира и унищожава никотина в организма, но досега не е имало значителен напредък. Сега обаче, са установили, че такъв ензим съществува в природата и може да се открие в почвата под тютюневите насаждения.  Ензимът се нарича NicA2 и се изработва от бактериите Pseudomonas putida. Оказва се, че тези бактерии разчитат изцяло на никотина като източник на въглерод и азот.

Откритието е потвърдено от експеримент, в които се използва кръвен серум от мишки в комбинация с никотин - еквивалентна доза за една изпушена цигара. Въвеждането на NicA2 сместа намалило времето на полуразпад на никотина от 2-3 часа до 9-15 минути.

След това изследователите проверили доколко е подходящ ензимът като бъдещ компонент на лекарства. Те го подложили на температура от 36,7 градуса по Целзий в продължение на три седмици и проучили токсичността му. Ензимът оставал стабилен и не показвал никакви признаци на "токсичност".

Учените добавят, че увеличаването на дозата NicA2 само може да намали още повече времето за полуразпад на никотина.

Според авторите може да се подобри допълнително стабилността на ензима в серума и с помощта на по-нататъшни изследвания, действието например на една инжекция да се удължи до един месец. И въпреки, че изследването е в ранен етап, най-вероятно открития ензим ще може да се използва за създаване на един нов успешен терапевтичен продукт.