28 май 2018
  •  Говорят медиците
Какво чувате, когато слушате аудиоклипа Яни/Лоръл?
Яни
Лоръл
Нито Лоръл, нито Яни
И двете!
резултати

Открит е гена на изневярата

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 29 май 2015 в 10:0442331
Свързани новини

Ако ви хванат в изневяра, вече е на разположение едно чудесно оправдание: наследствено е! Австралийски учени са открили ген, който е свързан с честотата на изневерите, при това действа по-силно при жените.

В края на 2014 г., финландски учени са изследвали около 7400 двойки еднояйчни близнаци на възраст от 18 до 49 години, от които 9,8% от мъжете и 6,4% от жените са изменяли на своите половинки през последната година. Сравнявайки честотата на изневерите в двойките близнаци, авторите констатират, че приносът на генетичния фактор за това поведение е около 63% за мъжете и 40% за жените. Но да намерят конкретния ген, отговорен за изневярата не са успели.

Екипът на д-р Брендън Зейч (Brendan Zietsch) от Университета Куинсланд, Австралия, наскоро е съобщил, че е определил гена, който кодира рецепторите на вазопресина - хормон, участващ в проявата на приятни и полезни емоции като емпатия, състрадание, доверие, по-тесни социални връзки с партньора и съответно - склонността към сексуалното поведение.

При мъжете обаче състоянието на този ген няма връзка с честотата на изневерите, а ефектът се наблюдава само при жените.

"Нашето изследване ясно показва, че генетичната структура на човека влияние каква е вероятността да прави секс с някой различен от основния си партньор" - казва д-р Брендън Зейч, ръководител на изследването.

Корелация не означава непременно пряка връзка - активността на рецепторите на вазопресина - не е единственият фактор, който определя поведението.

Направени са експерименти върху мишки за да се установи връзката между вазопресина и поведението. Резултатите показват, че промените в сексуалното поведение на мишките следват промените в броя и разпределението на рецепторите на вазопресин в мозъка им. Освен това, манипулирайки гените на тези рецептори, могат да бъдат получени мишки или склонни към дълги, постоянни сексуални отношения и грижа за поколението или водещи полигамен живот. Но изглежда, че само женските са носители на "гена на изневярата".

Поп Дръвчо 29.05 2015 в 23:35 1
В една от съседните статии пишеше че на практика всеки ген е ген на кръшкането.

Ма нема лошо.

Помага срещу безплодие, обогатява генофонда. Е, става някой цирк понякога ама тва е положението.