20 октомври 2020

Открит е най-стария организъм край бреговете на Хавай

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 06 юли 2015 в 14:13 22700
Снимка: NOAA

Открит е нов вид черен корал в Тихи океан на 4 000 години, най-старият морски организъм на планетата от учените от Националната океанска и атмосферна администрация (NOAA) и Института Смитсониън.

Leiopathes annosa (което означава "дълъг живот") са в златисто кафяв цвят и по форма колониите им приличат на дървета, което е типично за черните корали. Тези животни живеят на дълбочина от 300-500 метра в района на Хавайските острови.

Коралът-дълголетник е известен на учените още от XVIII век, но преди това погрешно са го причислявали към средиземноморския вид L. glaberrima. Изследвайки го, учени от NOAA и Смитсониън са установили, че това е нов вид.

С помощта на дълбоководната подводница "Pisces" океанографите са събрали образци Leiopathes annosa на територията на Националния морски паметник Папаханаумокуакеа и са определя възрастта им. Радиовъглеродната датировка на пръстените на растежа на коралите сочи, че тези животни може би са преживели повече от четири хиляди години.

"Нашето изследване показва колко ново може да се научи чрез проучване на дълбоководните, останали непокътнати екосистеми." - коментира съавторът Даниъл Вагнер (Daniel Wagner)."Всеки път, когато правим експедиции като тази, откриваме нови неща".

Няколко снимки на 4 000-годишни екземпляри черни корали, открити в Хавай, Leiopathes annosa. Снимки: NOAA

Изследването е публикувано в списание Zootaxa.