22 октомври 2020

Открит е теч на амоняк в МКС

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 21 септември 2020 в 08:58 20550
МКС. Кредит: NASA

Течът е забелязан за първи път от НАСА през 2019 г. НАСА и Роскосмос търсят източника на изтичане на МКС от уикенда на 21 август.

Тримата астронавти останаха временно в руския модул "Звезда" от края на август, докато НАСА и Роскосмос се опитват да открият причината за теча в други части на космическия кораб. Сега е открито малко изтичане на амоняк в американската част на Международната космическа станция, съобщава Роскосмос, добавяйки, че инцидентът не представлява заплаха за членовете на екипажа. Амонякът се използва за пренос на топлина в американския сегмент на МКС. Умерените концентрации на амоняк не са толкова опасни, но излагането на високи концентрации може да бъде опасно за здравето.

Течът не представлява заплаха за екипажа на МКС. В случая изтичането е около 700 грама годишно.

Подобна ситуация се случи през 2017 г., но изтичането на амоняк бе елиминирано от астронавтите, които излязоха в открития космос, за да отстранят повредата, локализирана от роботите на НАСА. Изтичане на амоняк се случва и през 2013 и 2015 г.

В момента в МКС работят руските космонавти Анатолий Иванишин, Иван Вагнер и астронавтът на НАСА Кристофър Касиди.

Източник: Утечка аммиака обнаружена в американском сегменте МКС, tvzvezda.ru