19 септември 2018
  •  Говорят медиците

Открит е втория троянски астероид на Уран

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 30 януари 2017 в 15:0921340
Троянските астероиди на Юпитер са в зелено, Снимка: Wikimedia Commons

Втори троянски астероид, 2014 YX49, е открит в района на точката на Лагранж L4, съгласуващ движението си с планетата Уран.

Препринт на изследването на испанските астрономи Карлос и Раул де ла Фуенте Маркос (Carlos и Raúl de la Fuente Marcos) е публикуван в АrХiv.org

Троянските астероиди са астероиди, които обикалят около Слънцето по една и съща орбита с някоя планета от Слънчевата система, изоставайки или напредвайки с няколко градуса от планетата през цялото време. Въпреки че наименованието "троянски астероиди" се прилага най-вече за Юпитер, същият вид астероиди могат да бъдат намерени сред други планети като Нептун, Марс, Уран и Земята.

В състояние на троянец на Уран астероидът 2014 YX49 е прекарал последните 60 хиляди години, според астрономите. Те предполагат, че такъв астероидът ще бъде през следващите около 80 хиляди години.

Позицията на 2014 YX49, както и на първия открит троянски астероид на Уран 2011 QF99, ще се влияе от Юпитер и Нептун.