20 май 2019
  •  Говорят медиците

Открити са най-богатите на бактерии хора

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 20 април 2015 в 12:1553043
Снимка: publicanthropology.org

Чревната микрофлора на венецуелски индианци, които никога не са влизали в контакт със съвременната цивилизация, е най-богатата на разнообразни бактерии - в сравнение с другите народи по света. Нещо повече, в микрофлората на яномами са намерени гени, отговарящи за устойчивостта към антибиотиците, въпреки че индианците никога не са се приемали подобни медикаменти.

Новото проучване е публикувано в списание Science Advances, съобщава Science Daily.

Народността яномами живее в джунглите на Амазонка във Венецуела и води полуномадски живот. През 2008 г. военен хеликоптер е открил неизвестното племе и година по-късно, там е пристигнала група от лекари, която събира проби от 34 доброволци на възраст от 4-50 години.

След секвениране и анализ на микробната ДНК в тези проби, американски и венецуелски учени са открили у яномами изключително разнообразни бактерии. Броят на видовете микроорганизми в това изолирано племе е по-висок, не само в сравнение с народите на Европа и САЩ, но и в сравнение с микрофлората на други народи в Амазония с редки контакти с модерния свят.

Някои от откритите бактерии са полезни за здравето - например, предотвратяващи образуването на камъни в бъбреците. Но изследователите са били изненадани най-вече от бактерията Eшерихия коли с действащи гени с резистентност към антибиотици, а яномами никога не са вземали тези лекарства. Според авторите, тези гени са резултат на размяна между човешката микрофлора и почвените бактерии.

Учените подчертават важността на научните изследвания на микробиомата на изолирани народи, докато древното разнообразие оше не е загубено, защото там може да се намерят микроби, които имат лечебна стойност.

През март 2015 автори на подобно изследване са доказали, че в червата на ловците-събирачи и други популации, водещи традиционен начин на живот, има много повече микроби, отколкото у жителите на развитите общества. И благодарение на тези микроорганизми "примитивните" народи страдат по-малко от чревни заболявания: колит, рак дебелото черво.

Поп Дръвчо 21.04 2015 в 20:05 3
Айде пак дрън-дрън.

НОРМАЛНО Е бактериите да имат някой и друг ген за борба с антибиотиците. Все пак гъбичките са измислили антибиотиците много преди някакви слабо окосмени маймуняци да слязат от клона. Съревнованието между гъбички и бактерии май е преди излизането на сушата.
Black Wolf 21.04 2015 в 13:47 2
А, поправихте го... ;-) Браво!
Black Wolf 20.04 2015 в 20:23 1