21 октомври 2017
  •  Говорят медиците

Партньорите на МКС обсъждат възможността за окололунна платформа

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 27 септември 2016 в 14:2612660
Снимка: 3tags.org

Страните-партньори на Международната космическа станция обсъждат възможността за създаването на международна окололунна посещаема платформа, която ще спомогне за осъществяването на полети в дълбокия космос, заяви главният изпълнителен директор на Ракетно-космическата корпорация "Енергия" Владимир Солнцев по време на конгреса на Международната федерация по астронавтика, IAC-2016 в Гуадалахара в Мексико, съобщи Риа Новости.

"От световната космическа общност бе признат факта, че полетите в дълбокия космос могат да бъдат организирани само в тясно международно сътрудничество. Една международна посещаема платформа ще осигури задачата, свързана с отработването на елементите, системите и технологиите за пилотираните мисии в дълбокия космос", коментира Сонцев, отбелязвайки, че възможността за установяване на такава платформа се обсъжда от космическите агенции от страните-партньори на МКС.

"Като цяло МКС е много успешен пример за международно партньорство, издържало много изпитания. Неговият опит е безценен, необходимо е да се продължи тази програма както на ниска околоземна орбита, така и в дълбокия космос, " - отбеляза ръководителят на корпорацията.