08 август 2020

Първи снимки от най-близкото прелитане до Енцелад, спътник на Сатурн (видео)

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 01 ноември 2015 в 16:00 79180
Снимка: NASA / JPL-Caltech / Space Science Institute

По време на най-голямото в историята приближаване до Енцелад, космическият кораб на НАСА Касини направи снимки на изригването на криовулкани на този спътник на Сатурн.

На 28 октомври 2015 сондата прелетя над южния полюс на Енцелад на височина от 48 км. В този момент Касини е преминал през облак от частици, изхвърлени от океана под леда  и неговите научни инструменти са направили необходимите измервания.

Тези и други нередактирани снимки на Енцелад могат да се разгледат на сайта на НАСА. Всички данни, събрани по време на полета, стигат до Земята за няколко дни. Техният анализ може да отнеме още няколко седмици.

Никога по-рано космически кораб не изследвал Енцелад на толкова близко раастояние. Екипът на мисията Касини се надява да получи данни за съдържанието на гейзерите на молекулярен водород и органични съединения, а също и повече за подледниковия океан.

Следващото и последно близко прелитане на Касини до Енцелад ще се проведе на 19 декември, когато космическият кораб ще измери количеството топлина, идващо от вътрешността на спътника. Това прелитане ще бъде на височина от 3,106 мили (4,999 км).