Първият ракетен двигател, използващ въздух за гориво, премина успешно теста си

НаукаOFFNews Последна промяна на 09 март 2018 в 11:33 8839 0

Кредит ESA

Екип, ръководен от ЕКА, построи и изстреля електрически двигател, който поглъща разредените молекули на въздуха от върха на атмосферата като гориво, отваряйки пътя за сателити, които летят на много ниски орбити в продължение на години. За тестване на концепцията е разработен пълноразмерен тласкач, което бе извършено във вакуумна камера в Италия, симулираща околната среда на 200 километра надморска височина. Успехът бе демонстриран от синия цвят, дължащ се на ксенона, на пламъците на двигателя, който се промени в пурпурен.

Европейската космическа агенция направи успешен тест на двигател, който работи в космоса, но използва въздух за гориво, съобщава ScienceAlert. Наистина, в космоса няма въздух, но има достатъчно, за апаратите на ниска околоземна орбита.

Двигателят не се нуждае от кислорода, който се намира във въздуха. Вместо това, както обяснява ЕКА, новият тласкач може да събира, компресира, зарежда електрически и след това освобождава въздушните молекули, премахвайки необходимостта от химическо гориво. Двигателят няма движещи се части и всичко необходимо за захранване на двигателя е електричество, което обикновено се събира от Слънцето.

Според лабораторните тестове, проведени на място от екипа на Европейската космическа агенция, новият двигател може да захрани "нов клас сателити", работещи в продължение на години около планети като Земята или Марс.

"Този резултат означава, че електрическото задвижване от въздуха не е "просто теория", а работеща концепция, готова да бъде разработена, за да послужи един ден като основа на нов клас мисии", заяви един от учените на ЕКА, Луис Уолпот (Louis Walpot).

Европейската космическа агенция работи по тази концепция повече от десетилетие. Неговият GOCE гравитационен картографски сателит се

Идеята е използвана преди това от мисията GOCE за гравитационно картографиране на ESA, използвайки подобен тип тласкач, въпреки че също разчиташе на 40 килограма ксенонов газ, за ​​да може да се справи с височината, когато орбитата му се снижи.

Оттук и интересът към двигател, който може да събира въздух, за да поддържа спътник на високи и на много ниски орбити.  Но за да остане там, сателитът ще се нуждае от периодичен тласък, тъй като триенето, причинено от външните атмосферни слоеве, забавя космическите кораби и влияе на техните орбити.

Ключът към това откриването на начин за събиране и компресиране на оскъдните молекули на въздуха. Електрическият заряд и йонизацията са от решаващо значение тук, осигурявайки необходимото ускорение.

Двигателят използва специален двуфазен процес. (ESA)

Екипът създаде за тестване на концепцията пълноразмерен тласкач, което бе извършено във вакуумна камера в Италия, симулираща околната среда на 200 километра надморска височина и със скорост на спътника 7.8 километра в секунда .

Без клапани или сложни части, всичко, което е необходимо, е силата за електрическия заряд на молекулите. Специална двустепенна система е проектирана за по-ефективно зареждане.

Ракетният тласкач бе тестван с ксенон, след това с азотно-кислородна смес, а след това само с молекули на атмосферния въздух.

Все още има още много работа, преди тази система да бъде монтирана на сателит, но етом че вече имаме солидно доказателство, че такава система е възможна.

Основният проблем с химическото гориво е, че трябва да бъде натоварено на борда на ракетите на Земята, добавяйки тегло на космически кораби и съответно - увеличавайки цената на космическия транспорт. Колкото по-далече искаме да отидем, толкова повече проблемите се усложняват.

Ето защо изследователите търсят алтернативни начини и сега разполагаме с високоефективна система за сателити, които работят само с въздух и електричество. И звучи доста невероятно.

Най-важното
Всички новини
За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

Няма коментари към тази новина !