17 август 2018
  •  Говорят медиците

Първите радарни данни показват, че станция Тянгун-1 започва да се върти по-бързо (видео)

Актуализираната дата на завръщането му е 1 април

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 30 март 2018 в 00:0063110
Едно от първите изображения на станцията, след като пое надолу преди да изгори в атмосферата на Земята, е на астрофизика Джанлука Маси (Gianluca Masi) от проекта Virtual Telescope Project. Снимка: Gianluca Masi, The Virtual Telescope

Остават само няколко дни преди окончателното завръщане на Земята на излезлия извън контрол китайски спътник Тянгун-1.

Това вероятно ще стане на първи април в 5:50 часа (българско време), плюс-минус около един ден.

И сега ЕКА съобщава, че китайската космическа станция започва да се върти по-бързо и по-бързо

Немски специалисти споделиха видеоклип, записал неконтролираното въртене на падащата китайска орбитална станция Тянгун-1

Сътрудници на Института Фраунхофер за високочестотна физика и радарна техника (Fraunhofer FHR), Германия, публикуваха в YouТube канала на университета видеоклип демонстриращ спускането от орбита на китайската станция Тянгун-1.

Видеото бе направено с помощта на радарни данни от 27 март.

Трябва да се отбележи, че засега това е първото показано радарно изображение на станцията преди нейното падане, предава WIRED.

Самите наблюдения се извършват по поръчка на Европейската космическа агенция (ЕКА). Изображението е получено с помощта на 34-метровата параболична радарна антена, която се намира близо до германския град Бон. Целта на наблюдението е анализът на повредите на корпуса на космическия апарат, както и установяването на скоростта и посоката на неговото въртене. Получените данни ще позволят по-точно определяне на срока на падането на Тянгун-1.

Вече са получени някои важни данни.

"Скоростта на въртене се е увеличила до 2.2 градуса в секунда, което е  един оборот около оста за две минути 43 секунди" - се казва в обясненията към видеото.

Едно от последните изображения на станцията, след като пое надолу преди да изгори в атмосферата на Земята, е на астрофизика Джанлука Маси (Gianluca Masi) от проекта Virtual Telescope Project.

Орбиталната станция Тянгун-1 е първият китайски космически апарат от този клас. Станцията представлява единичен модул. Дължината му е 10,4 метра, ширината (със соларните батерии) е 17 метра. Жилищният обем на орбиталната станция е 15 кубични метра.

В момента Китай продължава да експлоатира по-нова станция "Тянгун-2", която е подобрена версия на първата. Стартирането на "Тянгун-3" бе отменено по финансови причини. Сега усилията на китайските инженери са съсредоточени върху бъдещата мултимодулна орбитална станция.

В момента единствената функционираща мултимодулна космическа станция е ​​МКС. В същото време, САЩ, Русия и редица други страни работят активно за създаване на нова голяма станция Lunar Orbital Platform-Gateway (известен преди като Deep Space Gateway). Строителството й може да завърши през първата половина на 2020 година.

Виц на деня: 9 август