21 октомври 2017
  •  Говорят медиците

Първото видео от Juno - зашеметяващо романтично (видео)

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 07 юли 2016 в 11:3781950

В астрофизиката има малко романтика - като че ли всичко се подчинява само на строгите (и скучни) сили на гравитацията. Но вижте първото видео на космическия кораб Juno и кажете, няма ли поезия в елегантния космически танц на спътниците на могъщия гигант Юпитер?

Juno е роботизирана сонда с тегло 3600 кг и размер 3.5 метра. Тя навлезе в орбита около Юпитер във вторник, 5 юли. Juno не е най-голямата, важен и сложен апарат на НАСА. Но е един от най-силно впечатляващите. По време на подхода си към Юпитер сондата направи поредица от статични изображения от които се сглоби първото видео на гигантската планета, около която се въртят четирите й големи луни Йо, Европа, Ганимед и Калисто.

Сами по себе си, така наречените Галилееви спътници (наречени в чест на Галилео Галилей, който ги е открил през 1610) - са едни от най-интересните небесни тела в Слънчевата система. Повечето астрономи смятат, че Европа може да поддържа живот.

Какво прави първото видео на Juno, така поразително? Начинът, по който възпроизвежда структурата на Слънчевата система и дори на един атом. Ученият от мисията Скот Болтън (Scott Bolton) направи този и други моменти изненадващо романтични. Видеото бе представено по време на пресконференцията на Лабораторията за реактивни двигатели на НАСА в Пасадена, след успешното влизане в орбита.

"За първи път всички заедно можем да видим истинската хармония в природата... Тази хармония във всяка секунда", - каза Болтън. И тази хармония не може да остави безразличен никой.

Видео към новината