24 ноември 2017
  •  Говорят медиците

Пет фирми ще решават проблема с енергията и задвижването на лунната орбитална станция

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 07 ноември 2017 в 09:086550
Окололунната станция Deep Space Gateway. Снимка: Wikimedia Commons

НАСА е възложила договори на пет компании, за да започнат проучване на това, как ще се задвижва Deep Space Gateway, станцията, която един ден може да обикаля около Луната и да служи като трамплин за полети до дълбокия космос, съобщи NewScientist.

Тази космическа станция е от ключово значение за плановете на НАСА за бъдещите мисии до Марс, а и по-нататъкк. Агенцията подписа договори на обща стойност около 2,4 милиона долара с Boeing, Lockheed Martin, Orbital ATK, Sierra Nevada Space Systems и Space Systems Loral. През следващите четири месеца тези пет компании ще проучват как да се разработи модул за захранване и задвижване на окололунната станция Deep Space Gateway.

Всичките пет компании ще се опитват да изработят система, която да използва соларно-електрическа тяга. Този процес започва чрез преобразуване на слънчевата енергия в електричество. Това електричество се използва, за да се йонизират атомите на ракетното гориво, обикновено ксенон, които след това се изхвърлят от задната част на двигателя с помощта на мощно електрическо поле.

Новите договори на НАСА финансират проучванията както за метод за соларно-електрическо задвижване за станцията Deep Space Gateway и начин да се осигуряване на енергия за нея. Този модул ще бъде първата част, която ще бъде стартирана, според плановете на НАСА. Другите части, например модула, в които ще живеят астронавтите, ще се присъедини по-късно.