15 декември 2018
  •  Говорят медиците

Пета международна биo-оптична експедиция в Черно море на Института по океанология

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 08 юли 2016 в 11:0013300
Снимка: http://www.bas.bg

В периода от 2 до 24 юни 2016 г. на борда на Научно-изследователския кораб „Академик” на Института по океанология при Българската академия на науките за пети пореден път се проведе Международна био-оптична експедиция в Черно море.

В представителния научен екип участваха учени от Италия, Великобритания Румъния, Русия, Турция и Гърция.

По време на експедицията са направени 148 измервания на основните оптични и биологични характеристики на морската вода. Данните ще бъдат използвани за валидация на спътниковата информация, полученa от спътника SENTINEL-3. Той е изведен в орбита през февруари 2015 г. в рамките на Европейската програма за наблюдение на Земята (Коперникус).

Международната експедиция е финансирана частично по проект EUROFLEETS-2 и договор на Института по океанология-БАН с Европейската космическа агенция.

10 декември 2018 в 10:454977