20 октомври 2019
  •  Говорят медиците

Планетарното общество ще обяви нещо важно за космическия слънчев платноход тази вечер (видео)

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 31 юли 2019 в 15:4615830

Планетарното общество пак е във фокуса на вниманието. На 25 юни неговият слънчев платноход LightSail 2 стартира в орбита, миналата седмица, на 24 юли, корабът отвори успешно платната си, ключов етап от мисията си да демонстрира слънчевото сърфиране на практика.

И сега фондацията пусна изявление, разкривайки, че на 31 юли предстои важно съобщение за LightSail 2.

Малкият космически кораб LightSail 2 е обществено финансиран, създаден да демонстрира контролирано "плаване" с енергията на слънчевите частици - фотоните - обещаващ метод за задвижване, който не изисква гориво.

Слънчевият платноход LightSail е космически кораб, оборудван с голяма огледална повърхност. Когато фотоните, идващи от Слънцето, се сблъскат с него, те отдават малко енергия и тласък напред на космическия кораб.

Засега всичко върви добре - LightSail 2 в момента се движи на 720 км над земната повърхност, а през следващия месец корабът се очаква да коригира своята елиптична орбита, като използва слънчевото платно.

Днес в 17:00 UTC (в 20:00 българско време) ще да очакваме да чуем може би вълнуващо голямо съобщение от Бил Най, главният изпълнителен директор на Планетарното общество, както и трима други учени, работещи за фондацията.

Съществуват различни предположения за това съобщение - вече има снимки на разгръщането на слънчевото платно, така че няма да е това.

От Планетарното общество казват само, че това е "основен етап от слънчевото плаване".