24 септември 2018
  •  Говорят медиците

Планетите в системата TRAPPIST-1 все пак може да имат атмосфера

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 05 януари 2018 в 13:0713630
Снимка: NASA

През ноември 2017 г. астрономите заявиха, че високата активност на звездата TRAPPIST-1 не позволява на планетите от системата да задържат и образуват атмосфера и затова е невъзможно там да се изградят колонии. Но едно ново откритие показва, че все още имаме шансове за космическа експансия.

Според ново изследване, публикувано в Proceedings of the National Academy of the Sciences, външните планети на звездната системи могат да запазят своята атмосфера дори под агресивното влияние на звездата. Това заключение, въпреки предишните изследвания, дава надежда, че екзопланетите в системата TRAPPIST-1 все още може да бъдат подходящи за колонизация в бъдеще.

През 2017 г. астрономите потвърдиха съществуването на планетарна система от 7 планети около звездата TRAPPIST-1. Размерите им варират от приблизително размера на Марс до почти диаметъра на Земята и поне три от тях са в така наречената "обитаема зона" и поради това могат да бъдат подходящи за живот.

Но TRAPPIST-1 е червено джудже, чиято активност е много по-висока от тази на Слънцето. Изхвърля звездна материя толкова интензивни, че за сравнително близките до звездата планети, ще бъде опустошително. Астрономите предположиха, че при такива обстоятелства, атмосферата на планетите ще бъде просто издухана от звездния вятър в космоса.

Новото изследване обаче твърди, че планетите -1g и -1h и все още имат шанс да запазят своята атмосфера, дори и в тези трудни условия.

През 2019 г. ще бъде пуснат в околоземната орбита телескопът Джеймс Уеб, който ще даде окончателен отговор на спора.