18 октомври 2018
  •  Говорят медиците

Почина Стивън Хокинг

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 14 март 2018 в 06:32146381

Световноизвестният английски теоретик физик Стивън Уилям Хокинг почина на 76 години, съобщи BBC News, позовавайки се на  семейството му.

Хокинг е роден в Оксфорд на 8 януари 1942 година, точно 300 години след смъртта на Галилео Галилей, и почина точно след 139 години от рождението на Алберт Айнщайн.

Стивън Хокинг работи по основните закони, движещи Вселената. Заедно с Роджър Пенроуз той показва, че времето и пространството, събрани в едно от Общата теория на относителността (ОТО) на Айнщайн имат начало в Големия взрив и край в черните дупки. Този резултат показва необходимостта от обединение на ОТО и квантовата теория. Едно от следствията на едно такова обединение е откритието на Хокинг, че черните дупки не би трябвало да са съвсем черни, а да излъчват определен вид лъчение докато изчерпят енергията си и изчезнат. Това явление е кръстено по-късно на негово име – лъчение на Хокинг. Друго негово откритие е, че Вселената няма граници, но има краен размер във време-пространството.

Професор Хокинг е диагностициран с амиотрофична латерална склероза (АЛС) малко след като навършва 21 годишна възраст. Болеста бързо го приковава на инвалидна количка и от 1985 година той използва специален апарат, който се усъвършенства все повече, за да може да общува с околните. Той е най-дълго живялият човек с такава болест, което според лекари-специалисти, се дължи на особената форма на болестта, която той има, както и на добрите грижи, които той получава от самото начало на болеста си.

До 2009 година Стивън Хокинг е Лукасов професор по математика на Кеймбриджкия университет, длъжност заемана в началото от Исак Нютон.

Има няколко издадени научно-популярни книги, най-известната от които е „Кратка история на времето“. Участва в няколко филма и дори в сериали. В „Стар Трек: Следващото поколение“ и „Теория на големия взрив“ играе самия себе си.

nali
14.03 2018 в 09:37 1
Много се натъжих, като разбрах за смъртта му. Той бе един наистина необикновен човек и заслужава всички похвали, които са отправяли към него.
Светът сега е по-добър, защото той бе тука и по-празен, защото вече го няма.

Авокадото не е веганско!