22 ноември 2019
  •  Говорят медиците

Под антарктическия морски лед се крие екзотично царство (видео)

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 25 декември 2016 в 15:1872591

Подводен робот откри под дебелия антарктически морски лед фантастичен свят, пълен с подобни на глухарчета морски червеи, водни гъби като кокосови орехи, розови водорасли, морски паяци и други екзотични същества.

Учени от австралийската антрактическа служба (Australian Antarctic Division (AAD)) изследваха морското дъно на Антарктика с помощта на дистанционно управляем апарат Remotely Operated Vehicle, оборудван с видеокамера, сензори за измерване на киселинността, солта и температурата на водата и нивото на кислорода в нея.

Роботът бе спуснат на дълбочина през малък отвор в леда.

"Когато мислите за Антрактида, обикновено си представяте пингвини, тюлени или китове. Но получените кадри показват пъстра динамична среда с голямо биоразнообразие, включваща морски таралежи, морски краставици, морски звезди и други обитатели на дълбините, които сме привикнали да виждаме в топлите морета" казва биологът от AAD Глен Джонсон (Glen Johnson).

Тези видове, заснети на камерата в района на австралийската изследователска станция Кейси, целогодишно живеят във вода, температурата на която е само −1,5 °C. В продължение на 10 месеца те са скрити под слой лед с дебелина 1.5 метра. Понякога айсбергът може да се премести, разрушавайки подводния свят, защото обикновенно морският лед осигурява защита от бури и поддържа стабилна среда, поддържаща разцвета на биоразнообразието.

Учените изследват в Антрактида въздействието на окисляването на океана върху морския живот. Според ръководителя на проекта Джони Старк една четвърт от въглеродния диоксид изхвърлен в атмосферата се погръща от океана, което повишава неговата киселинност.

"Въглеродният газ по-добре се разтваря в студена вода, двойно по-бързо, отколкото в районите на тропиците и с умерен климат, затова очакваме, че тези екосистеми ще бъдат засегнати първи".

Нацистите има бази под леда на Северния полюс. Те са се заселили там след ВСВ. Казва се Нова Швабия. Летящите чинии са техни. Никой не може да ги победи. С вас сме, kameraden!