17 декември 2018
  •  Говорят медиците

Погледнeте нагоре! Падат останките на Халеевата комета (видео)

Метеорният поток Ориониди достига своя максимум на 21 октомври

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 20 октомври 2017 в 14:3446330
Снимка: Farmers' Almanac

Ако имате късмет за ясно безоблачно нощно небе, далеч от светлините на градовете, и погледнете към небето от тази нощ до 7 ноември, може би ще успеете да видите потока метеори от останките на Халеевата комета. Тази ледена топка поражда няколко метеорни потоци, но този конкретно - Орионидите - е най-богатият.

Пикът на 21 октомври ще даде възможност да видите между 10-25 падащи звезди на час, всяка със скорост от около 67 км/сек., съобщава EarthSky.

Най-доброто време за наблюдение ще бъде точно преди зазоряване в този конкретен ден, когато няма да има лунна светлина, която да пречи на шоуто.

Орионидите, както подсказва и името им, се появяват от съзвездието Орион - това място се нарича "радиант" на метеорния поток. Мястото, което "излъчва" метеорите се намира лесно - в близост до Бетелгейзе, оранжево-червеният свръхгигант, втората по яркост звезда в съзвездието и една от най-големите и най-блестящи звезди, видими с невъоръжено око.

Но всъщност не е нужно да търсите съзвездието, за да видите метеори. Те ще се изсипват на Земята от всички посоки, така че ще трябва само да погледнете нагоре.

Просто отидете на открито поле с малко светлинно замърсяване и се наслаждавайте на спектакъла.

10 декември 2018 в 10:454993