14 ноември 2019
  •  Говорят медиците

Показаха първата детайлна карта на Меркурий

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 10 май 2016 в 09:0026430
Карта на Меркурий. Снимка: NASA/U.S. Geological Survey/Arizona State University/Carnegie Institution of Washington/Johns Hopkins University Applied Physics Laboratory

Екипът на мисията „Месинджър“ (MESSENGER), изпратена да изучава най-близката планета до Слънцето, показа първата детайлна топографска карта  на Mеркурий точно навреме за най-голямото й представление – транзитът на Меркурий пред Слънцето, съобщава сайтът newscientist.com.

Мисията „Месинджър“ успява да обиколи Меркурий между 2011 и 2015 година като през това време прави над 10 терабайта дани, включително 300 000 изображения и милиони спектри на планетата. С помощта на лазерен висотомер, прибор за измерване на надморската височкина, са измерени височината на хълмовете и дълбочината на кратерите. За съжаление, поради високо ексцентричната орбита на апарата, това не е било възможно за южното полукълбо.

След това екипът е комбинирал повече от 100 000 изображения, за да създаде топографски модел на цялата планета. Моделът включва най-високата точка – 4.48 километра над средната надморска височина, разположена южно от екватора, и най – ниската точка – 5.38 километра под средната надморска височина, на дъното на вулканичният басейн Рахманинов.